SOIT: nowe władze i zmiany w statucie

Na czele nowego zarządu Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, wybranego podczas Walnego Zgromadzenia Członków, stanął Sebastian Słoniewski (OBP Incentive & Sport Travel). Podczas spotkania powołano Komisję Etyki oraz dokonano zmian w statucie organizacji.
Istotną zmianą w Statucie SOIT jest powołanie Komisji Etyki – nowego organu doradczo-arbitrażowego stowarzyszenia. Rolą Komisji Etyki jest stanie na straży wartości wyznawanych przez SOIT, dobrych praktyk działania członków Stowarzyszenia oraz dobrych praktyk na rynku organizacji podróży incentive travel.
Zmianom uległy również kryteria członkowskie. Od tego roku członkami SOIT mogą zostać firmy, których średnioroczne przychody z incentive travel w ciągu ostatnich trzech lat wynoszą minimum trzy miliony złotych. Według wcześniejszego kryterium, firmy musiały wykazać się przychodami nie mniejszymi niż trzy miliony złotych, z czego przynajmniej połowa miała pochodzić z organizacji podróży incentive travel.
Ponadto kandydaci na członków mają obowiązek posiadania gwarancji ubezpieczeniowej w wysokości minimum 500 tys. zł oraz muszą wykazać brak zaległości w płatnościach należności publicznoprawnych. Podwyższona została także liczba rekomendacji (z dwóch do czterech) od członków wspierających, czyli firm członkowskich dla kandydatów na nowych członków.
Zmiany statutowe są wynikiem kilkumiesięcznych prac, które zostały zainicjowane we wrześniu 2015. W listopadzie i grudniu odbyły się spotkania strategiczne podczas, których członkowie dyskutowali m.in. nad nowymi kryteriami członkowskimi i rolą Komisji Etyki.
Rozpoczęto również prace nad stworzeniem nowej strategii SOIT, która będzie wyznaczać kierunek działań na kolejne lata funkcjonowania stowarzyszenia.
Podczas Walnego Zgromadzenia Członków SOIT odbyły się wybory władz SOIT. Nowym prezesem SOIT został Sebastian Słoniewski, reprezentujący OBP Incentive & Sport Travel. W skład zarządu weszli również Tomasz Dutkiewicz (Nautica), Agnieszka Lewandowska (Incentive Care), Krzysztof Pobożniak (Haxel Events & Incentive) oraz Cezary Wilemajtys (United Partners). Agnieszka Lewandowska i Tomasz Dutkiewicz objęli funkcje wiceprezesów.
– Za nami dużo pracy, a przed nami jeszcze więcej. Wierzę, że ta energia, z którą działamy, szczególnie w ostatnich miesiącach, zostanie właściwie spożytkowana i dzięki niej będziemy się dalej rozwijać. Mam też nadzieję, że będzie to dobra kadencja, mniejsi będą równać do średnich, średni do większych, a najwięksi postawią nam kolejne wyzwania. Wykorzystamy duży potencjał, który tkwi w SOIT do rozwoju branży incentive travel i budowania wysokich standardów etycznych – podsumowuje Sebastian Słoniewski.
Komisję Etyki tworzą: Łukasz Adamowicz (BFC), Agata Gościńska (Viventum), Grażyna Grot-Duziak (Weco Travel), Andrzej Hulewicz (Mazurkas Travel), Joanna Jabłońska (Active Zone), Olga Krzemińska-Zasadzka (Power), Anna Piotrowska (Top Travel), Agnieszka Słowik (Flower Travel).
W Komisji Rewizyjnej pracować będą: Michał Czerwiński (InDreams), Krzysztof Michniewicz (ICP Group) oraz Leszek Skibiński (TSO).
Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel powstało pod koniec 2009 r. Funkcję prezesa organizacji w latach 2014 – 2015 pełnił Krzysztof Michniewicz (ICP Group), a wcześniej dwie kadencje, w latach 2009 – 2013 – Michał Czerwiński (InDreams). Walne zgromadzenie członków SOIT odbyło się 13 stycznia, w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.