Anna Górska: DMO – czy kryzys może stać się szansą?
Żyjemy w trudnych czasach. Zmieniają się role firm i organizacji, w których pracujemy i z którymi współpracujemy. Spójrzmy dzisiaj na Destination Management Organizations, CVBs, lokalne i narodowe organizacje turystyczne. W obliczu globalnego kryzysu, co mogą konstruktywnego zrobić organizacje, zajmujące się promocją destynacji, aby złagodzić negatywny wpływ COVID-19? Kilka wskazówek od międzynarodowych ekspertów. Pisze Anna Górska w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”.
Specjaliści z Gaining Edge, znanej na świecie firmy konsultingowej twierdzą, że przede wszystkim już dzisiaj powinniśmy zacząć patrzeć w przyszłość. Podają szereg działań, które można podjąć w celu opracowania planów na przyszłość, obracając obecną sytuację w szansę do wykorzystania. Przedstawiam poniżej wybrane z nich.
Przemyśl swoją strategię w kontekście „new normal”
Bezprecedensowe wydarzenia wymagają bezprecedensowych reakcji. Punktem wyjścia jest to, że wszystko się zmieniło. Nie wracaj do tego, co robiłeś wcześniej, ale dokonaj podsumowania i zbadaj, czy ma to sens w tej nowej rzeczywistości. Teraz będą liczyły się świeże, nieszablonowe pomysły oraz połączenie kreatywności i technologii. Teraz jest moment na to, aby wyzwolić swoją wyobraźnię.
Wspieraj lokalny biznes
Skoncentruj się na lokalnych firmach. Jeśli któraś jest zamykana, zachęcaj do zostawiania pozytywnych recenzji o niej w Internecie. Kiedy wszystko zacznie się ponownie otwierać, podkreślaj znaczenie robienia zakupów na miejscu, u lokalnych dostawców.
Uzyskaj większą wiarygodność na rynku
Teraz jest czas na przekazywanie rzetelnych i sprawdzonych informacji, zarówno współpracownikom, jak i interesariuszom. Bądź centrum transparentnych informacji i nie ukrywaj złych wiadomości. Buduj zaufanie i dziel się faktami, a wiarygodność i zaufanie, które teraz wypracujesz zaowocuje w przyszłości kiedy kryzys się skończy. Pozostaniesz wówczas nadal rzetelnym partnerem.
Podnieś umiejętności swojego zespołu
Zainwestuj w rozwój pracowników i zachęcaj ich do zdobywania przez nich dodatkowych kompetencji, bez wychodzenia z domu. E-learning i mnogość oferowanych obecnie seminariów internetowych dają nieograniczone możliwości poszerzania i zdobywania nowej wiedzy.
Działaj zgodnie ze strategią marki miejsca
Poszukaj odpowiedzi na temat tego, jak twój kraj, region i miasto powinny zachowywać się w takich chwilach. Na razie wstrzymaj wszystkie inicjatywy promocyjne. Będą źle zrozumiane i prawdopodobnie bardziej przeszkadzałyby niż pomagały. Zaplanuj działania o horyzoncie długofalowym.
Postaw na budowanie bliskich relacji z klientami
W obliczu kryzysu, ludzie potrzebują pozytywnych bodźców, wsparcia, poczucia jedności i solidarności. Will Seccombe, prezes Connect Travel, wzywa do podkreślania tego, co najlepsze w naszej społeczności „Szukaj kreatywnych sposobów na aktywne promowanie dobra i ludzi, którzy tworzą twoją społeczność, i zachęcaj tę społeczność do robienia tego samego i dzielenia się wspaniałymi rzeczami” – wyjaśnia. Jako doskonały przykład „brand presence” i bazowania na pozytywnych emocjach, podaje video pingwinów z Chicago (poniżej) wędrujących swobodnie w oceanarium, które zostało zamknięte z powodu epidemii koronawirusa.
Autor: Anna Górska, wiceprezes zarządu SKKP ds. współpracy międzynarodowej, business development director Expo XXI Warszawa, doradca zarządu Symposium Cracoviense
Informacje ukazają się w cyklu „Newsy ze Świata – Akademia SKKP”