Poland Meetings Impact – sprawdźmy, ile warta jest nasza branża

Trwa zbieranie danych dotyczących organizacji wydarzeń i ich wartości. Sprawdźmy, jakie korzyści ekonomiczne wynikają z organizacji wydarzeń, zarówno dla organizatorów, jak i gospodarki. Aby to osiągnąć, niezbędna jest współpraca branży.

Badanie a następnie raport Poland Meetings Impact ma zaprezentować wartość ekonomiczną wynikającą z organizacji konferencji, kongresów, spotkań biznesowych, wydarzeń korporacyjnych, targów czy mega eventów w Polsce. – Aby to osiągnąć, potrzebujemy wsparcia branży, w postaci wypełnienia anonimowej ankiety, dotyczącej organizowanych wydarzeń. W tym celu powstał system, który gwarantuje bezpieczeństwo danych. Zespołowi opracowującemu raport zależy na całościowych danych, które będą podstawą do wyliczenia impactu. Dane służą tylko i wyłącznie celom badawczym – wyjaśnia dr Krzysztof Celuch, kierownik projektu Poland Meetings Impact. Zespół tworzą także prof. Ewa Dziedzic (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), prof. Jadwiga Berbeka (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) oraz Magdalena Kondas (SGTiR, MeetingPlanner.pl), Wojciech Liszka (Z-Fatcor).

Założeniem autorów projektu jest oszacowanie, ile wart jest nieopisany i niezbadany dotąd pod kątem ekonomicznym sektor oraz jaki jest jego wpływ na gospodarkę.
– Dlaczego warto podjąć takie wyzwanie? Z pewnością przemysł spotkań w Polsce jest niedocenionym sektorem, a wynika to głównie z niewiedzy, jak ważną i perspektywiczną jest dziedziną. Po drugie branża ta bardzo mocno się rozwinęła, coraz większe są inwestycje w infrastrukturę oraz efekty tych inwestycji, organizatorzy wydarzeń prezentują poziom doceniany na międzynarodowym rynku, pozycja wydarzenia, jako narzędzia biznesowego także jest coraz silniejsza. Na kilku świadomych swojej wartości i rozwiniętych rynkach zbadano ekonomiczny wpływ organizacji spotkań. Patrząc na te doświadczenia, jesteśmy pewni, że podjęcie takiego zadania, to ważny krok dla rozwoju branży – podkreśla Krzysztof Celuch.

 


 

Opracowanie zakłada analizę wydatków uczestników wydarzeń (pierwsza faza projektu), struktury budżetów organizatorów spotkań (druga faza) oraz obiektów (trzecia faza). Ankiety opracowane odrębnie dla każdej fazy projektu, w konsultacji z przedstawicielami branży, zostały rozesłane do respondentów wybranych metodą losową lub pełną, w zależności od liczebności grup.
–Naszym zdaniem projekt jest bardzo ważny z punktu widzenia budowania pozycji branży, ale bez wsparcia branży nie uda nam się go zrealizować. Ankiety zostały rozesłane do organizatorów wydarzeń i przedstawicieli obiektów, w których odbywają się spotkania. Bardzo prosimy o odpowiedzi na pytania, w wyniku których wspólnie oszacujemy, ile wart jest nasz rynek – podsumowuje Krzysztof Celuch.
Poland Meetings Impact prowadzony jest pod auspicjami MPI Foundation, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz MPI Poland. Partnerem technologicznym badania jest firma Z-Factor.
Premiera raportu planowana jest na pierwszy kwartał 2017 roku.

MeetingPlanner.pl jest partnerem projektu Poland Meetings Impact.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl