Poland Meetings Impact – sprawdźmy, ile warta jest nasza branża

Trwa zbieranie danych dotyczących organizacji wydarzeń i ich wartości. Sprawdźmy, jakie korzyści ekonomiczne wynikają z organizacji wydarzeń, zarówno dla organizatorów, jak i gospodarki. Aby to osiągnąć, niezbędna jest współpraca branży.
Badanie a następnie raport Poland Meetings Impact ma zaprezentować wartość ekonomiczną wynikającą z organizacji konferencji, kongresów, spotkań biznesowych, wydarzeń korporacyjnych, targów czy mega eventów w Polsce. – Aby to osiągnąć, potrzebujemy wsparcia branży, w postaci wypełnienia anonimowej ankiety, dotyczącej organizowanych wydarzeń. W tym celu powstał system, który gwarantuje bezpieczeństwo danych. Zespołowi opracowującemu raport zależy na całościowych danych, które będą podstawą do wyliczenia impactu. Dane służą tylko i wyłącznie celom badawczym – wyjaśnia dr Krzysztof Celuch, kierownik projektu Poland Meetings Impact. Zespół tworzą także prof. Ewa Dziedzic (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), prof. Jadwiga Berbeka (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) oraz Magdalena Kondas (SGTiR, MeetingPlanner.pl), Wojciech Liszka (Z-Fatcor).
Założeniem autorów projektu jest oszacowanie, ile wart jest nieopisany i niezbadany dotąd pod kątem ekonomicznym sektor oraz jaki jest jego wpływ na gospodarkę.
– Dlaczego warto podjąć takie wyzwanie? Z pewnością przemysł spotkań w Polsce jest niedocenionym sektorem, a wynika to głównie z niewiedzy, jak ważną i perspektywiczną jest dziedziną. Po drugie branża ta bardzo mocno się rozwinęła, coraz większe są inwestycje w infrastrukturę oraz efekty tych inwestycji, organizatorzy wydarzeń prezentują poziom doceniany na międzynarodowym rynku, pozycja wydarzenia, jako narzędzia biznesowego także jest coraz silniejsza. Na kilku świadomych swojej wartości i rozwiniętych rynkach zbadano ekonomiczny wpływ organizacji spotkań. Patrząc na te doświadczenia, jesteśmy pewni, że podjęcie takiego zadania, to ważny krok dla rozwoju branży – podkreśla Krzysztof Celuch.
Opracowanie zakłada analizę wydatków uczestników wydarzeń (pierwsza faza projektu), struktury budżetów organizatorów spotkań (druga faza) oraz obiektów (trzecia faza). Ankiety opracowane odrębnie dla każdej fazy projektu, w konsultacji z przedstawicielami branży, zostały rozesłane do respondentów wybranych metodą losową lub pełną, w zależności od liczebności grup.
–Naszym zdaniem projekt jest bardzo ważny z punktu widzenia budowania pozycji branży, ale bez wsparcia branży nie uda nam się go zrealizować. Ankiety zostały rozesłane do organizatorów wydarzeń i przedstawicieli obiektów, w których odbywają się spotkania. Bardzo prosimy o odpowiedzi na pytania, w wyniku których wspólnie oszacujemy, ile wart jest nasz rynek – podsumowuje Krzysztof Celuch.
Poland Meetings Impact prowadzony jest pod auspicjami MPI Foundation, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz MPI Poland. Partnerem technologicznym badania jest firma Z-Factor.
Premiera raportu planowana jest na pierwszy kwartał 2017 roku.
MeetingPlanner.pl jest partnerem projektu Poland Meetings Impact.