Współpraca warunkiem rozwoju branży
Idea stowarzyszania się oraz branżowa współpraca pomagają budować pozycję branży eventowej, są trampoliną do jej rozwoju i umożliwiają skuteczniejsze odpowiadanie na bieżące wyzwania. Taka jest konkluzja dyskusji zorganizowanej przez Stowarzyszenie Branży Eventowej, poświęconej działalności stowarzyszeń branżowych na rynku eventowym.
W dyskusji na temat roli organizacji branżowych i wartości płynącej ze współpracy na rzecz rozwoju i profesjonalizacji rynku udział wzięli przedstawiciele Stowarzyszenia „Konferencje i Kongresy w Polsce”, MPI Poland, Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel, Klubu Agencji Eventowch, SITE Poland oraz gospodarza spotkania Stowarzyszenia Branży Eventowej.
Paneliści podsumowali najważniejsze kierunki działalności swoich organizacji, zwracając szczególną uwagę na istotę działań o charakterze edukacyjnym, które prowadzi każda z organizacji. Jak podkreślali, ich wartość dla rynku jest nie do przecenienia – dzielenie się wiedzą i doświadczeniem to ważny czynnik wzrostu świadomości przedstawicieli branży i jej zleceniodawców, wpływający na rozwój rynku, jego profesjonalizację oraz rosnącą jakość oferowanych usług MICE w Polsce. Zwrócono również uwagę na wysoką wartość współpracy i jednoczenia się w stawianiu czoła nie tylko wyzwaniom typowo branżowym, ale również tym o charakterze biznesowym, które dotyczą nie tylko rynku MICE. Dodatkowo, wymiana doświadczeń pomiędzy organizacjami działającymi w tej samej branży, lecz reprezentującymi jej różnych przedstawicieli i różne gałęzie – agencje eventowe, podwykonawców, lokalizacje eventowe, organizatorów incetive travel itd. – nie tylko wzajemnie wzbogaca wiedzę i zakres kompetencji poszczególnych organizacji, ale także umożliwia wymianę doświadczeń i wiedzy na temat dobrych praktyk stosowanych w poszczególnych segmentach branży i wzajemne wsparcie.
Debata „Wartość współpracy. O organizacjach branżowych” stanowiła jednocześnie otwarcie cyklu spotkań w gronie stowarzyszeń działających na polskim rynku MICE. Pierwsza debata nie tylko ujawniła prawdziwą wartość współpracy, ale również wskazała wyzwania, nad którymi warto pracować w tym różnorodnym, branżowym gronie.
W debacie udział wzięli: Krzysztof Pobożniak (SOIT), Agnieszka Słowik (SITE Poland), Marta Kicler (MPI Poland), Sebastian Oprządek (KAE), Anna Jędrocha (SKKP) oraz Marta Dunin-Michałowska (SBE). Spotkanie poprowadziła Magdalena Kondas, redaktor naczelna MeetingPlanner.pl.
Spotkanie odbyło się 20 czerwca 2016 roku w warszawskim Teatrze Kamienica. Gości przywitali gospodarze spotkania – Marta Dunin-Michałowska, prezes zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej oraz Emilian Kamiński, dyrektor Teatru Kamienica. W programie, oprócz debaty branżowej, znalazły się również: spektakl Teatru Kamienica „4 tony podłogi” w wykonaniu Pawła Burczyka, loteria wizytówkowa oraz poczęstunek ze specjałami autorskiej kuchni Teatru Kamienica.
MeetingPlanner.pl był patronem medialnym spotkania.
Zorganizowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej debata „Wartość współpracy. O organizacjach branżowych” to siódme tego typu spotkanie branżowe, dedykowane zarówno przedstawicielom polskiego rynku eventowego, jak i ich zleceniodawcom.