Mercure udowodnił „Teorię sześciu przyjaciół”

Marka Mercure zakończyła ostatni etap „The Six Friends Theory”, sprawdzającą tezę, że od dowolnej osoby na świecie dzieli nas maksymalnie sześć osób. Globalny projekt miał ukazać nowe pozycjonowanie marki Mercure.

W wyniku ogłoszonego w mediach społecznościowych castingu wyłoniona została zwyciężczyni, 21-letnia Włoszka Ludovica Loda. Wygrała podróż dookoła świata szlakiem hoteli należących do sieci hoteli Mercure, której celem było m.in. spotkanie z Nigelem, Aborygenem z plemienia Bundjalung w Australii. Podczas kolejnych etapów podróży Ludovica miała okazję poznać kolejne pięć osób łączących ją z nim, w ten sposób pokazując całemu światu, że teoria sześciu przyjaciół jest prawdziwa. Dodatkowo Mercure wraz z TNS Sofres przeprowadził badanie na temat przyjaźni.

W pierwszym etapie projektu „The Six Friends Theory”, wyłoniona została osoba z dowolnego miejsca na świecie, która miała zostać zabrana na spotkanie z Aborygenem z plemienia Bundjalung w Australii. Celem tej podróży było sprawdzenie tezy, że te dwie osoby dzieli jedynie sześć stopni oddalenia. Internauci oddawali głosy na facebookowej stronie marki Mercure, a następnie 25 lutego jury wyłoniło zwyciężczynię, którą została Ludovica Loda , pasjonatka podróży i przygód.
Ludovica wróciła już z 46-dniowej podróży dookoła świata szlakiem hoteli marki Mercure i podzieliła się z członkami społeczności „Six Friends” wrażeniami. Trasa jej podróży wyznaczona została przez kraje ojczyste pięciu przyjaciół łączących ją z Nigelem – Aborygenem z plemienia Bundjalung w Australii. Wyruszyła z Rzymu, następnie zatrzymała się w hotelach Mercure w Paryżu, Berlinie, Londynie, Rio, Nelspruit w RPA i na Bali, a swoją podróż zakończyła w Byron Bay w Australii! Tym samym w ciągu 46 dni pokonała trasę długości 31 599 km. Jej wycieczka obfitowała w emocjonujące wydarzenia i odkrycia, jak na przykład lekcje graffiti w Paryżu, dzikie noce w Berlinie, lekcje samby w Rio, zajęcia z biwakowania w RPA.
Ludovica nie miała pojęcia, jak wygląda cała trasa jej podróży. Na każdym etapie była witana przez pracownika sieci Mercure pełniącego rolę jej przewodnika oraz spotykała kolejnego przyjaciela, który informował ją o następnym celu. Przez cały czas przygody i spotkania Ludovicy rejestrował filmowiec Jean-François Julian.
Począwszy od 13 maja Mercure będzie prezentował serial internetowy o podróży Ludovicy na stronie www.facebook.com/MercureHotels.polska. Członkowie społeczności „Six Friends” będą mogli co drugi dzień obejrzeć nowy odcinek przedstawiający jej kolejne przygody.

 

Badanie: „Podróże i media społecznościowe: dwa filary przyjaźni w 2015 r.”
Przy okazji projektu Mercure przeprowadził wraz z Instytutem TNS Sofres badania pod tytułem „Podróże i media społecznościowe: dwa filary przyjaźni w 2015 r.” . Badanie, które przeprowadzono na próbie 5 500 osób z 13 krajów, rzuca nowe światło na pojęcie przyjaźni w czasach, które charakteryzuje Web 2.0 i coraz częstsze podróże. Czy łatwiej w XXI wieku jest poszerzyć grono przyjaciół i być bardziej otwartym na innych? Okazuje się, że krąg naszych przyjaciół ulega zmianie i przekształceniu w wyniku łatwiejszej możliwości wyjazdów. Mamy przyjacielskie stosunki nie tylko z osobami, które mieszkają w pobliżu, ale coraz częściej także z ludźmi spotkanymi w różnych zakątkach świata.

  • 56% osób, które wzięło udział w badaniu, zaprzyjaźniło się z kimś podczas podróży. Brazylijczycy (84%) i, co jest najbardziej zaskakujące z uwagi na barierę językową, także Chińczycy (71%) są najbardziej skorzy do zawierania kosmopolitycznych znajomości. Natomiast Japończycy są najbardziej powściągliwi – jedynie 11% respondentów deklaruje zawarcie przyjaźni w ten sposób.
  • 45% pytanych osób stwierdziło, że podczas podróży kontaktuje się z przyjaciółmi przyjaciół z mediów społecznościowych
  • 77% osób podczas podróży utrzymuje kontakt z przyjaciółmi za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • 44% użytkowników sieci społecznościowych zawarło internetową przyjaźń z kimś, kogo nigdy faktycznie nie spotkało

 


 

Globalny projekt, który ukazuje nowe pozycjonowanie marki Mercure
Ogólnoświatowy projekt „The Six Friends Theory”, opracowany przez agencję ds. komunikacji W&Cie, ukazuje nowe oblicze marki Mercure. W 2013 r. otworzyła ona nowy rozdział w historii i dokonała zmiany w strategii, która uwzględnia nowe podejście do hoteli średniej kategorii. Celem Mercure jest podkreślanie lokalnych cech każdego miejsca, a tym samym oferowanie podróżnym autentycznych, wspólnych doświadczeń i spotkań, co nazywane jest glokalnością. Inicjując projekt w mediach społecznościowych obejmujący realną podróż dookoła świata, która w założeniu oparta jest na spotkaniach z ludźmi, wizytach w niezwykłych miejscach, kolekcjonowaniu mocnych wrażeń czy niespodziankach, pokazuje, że dysponuje nie tylko rozbudowanymi kanałami komunikacji, ale także stosuje innowacyjne rozwiązania w pełni podążając z duchem czasu. Kampania ta ukazuje również międzynarodowość marki Mercure, która rozszerza swoją działalność, realizuje programy modernizacyjne na całym świecie i nieustannie wzmacnia sieć liczącą już 711 hoteli w 52 krajach.

Kampania „The Six Friends Theory” w liczbach

  • ponad 175,000 polubień na stronach Mercure
  • 400 uczestników castingu
  • 5,8 milionów wyświetleń zwiastuna na kanale Youtube
  • 12 milionów internautów, do których dotarła kampania na Facebooku
  • 46-dniowa podróż
  • pokonana trasa długości 31 599 km

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl