Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem. Już jutro premiera raportu
Przetwarzanie danych osobowych, prawa konsumenta, prawo własności intelektualnej, czyny nieuczciwej konkurencji czy marketing eventowy zostały przeanalizowane w raporcie „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem”. Publikacja wydana w ramach Biblioteki MeetingPlanner.pl przedstawia aspekty prawne w działaniach marketingowych.
„Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem” stanowi prezentację wyników analizy tendencji do korzystania z narzędzi prawnych w marketingu wśród zleceniodawców, plannerów i przedstawicieli różnych typów agencji świadczących usługi marketingowe. Określa najistotniejsze zagrożenia mogące wpłynąć na wizerunek marki przedsiębiorców oraz prezentuje, jak za pomocą właściwych od strony prawnej działań marketingowych zachować lub zwiększyć wartość firmy.
Autorzy raportu (zespół prawników Kancelarii Pałucki Trusiński prowadzony przez Grzegorza Choromańskiego) w badaniu branży marketingowej – przeprowadzonym za pomocą ankiet oraz wywiadów pogłębionych – dokonali analizy następujących obszarów problemowych: przetwarzanie danych osobowych, prawa konsumenta, prawo własności intelektualnej, czyny nieuczciwej konkurencji, marketing eventowy oraz doradztwo podatkowe i prawne. Autorzy zaznaczają też, dając temu wyraz już w tytule pracy, że nowe technologie, ich ciągły rozwój i wpływ na działania z obszaru marketingu stanowią wyzwanie także w kontekście przepisów prawnych.
Publikację uzupełniają porady eksperckie dotyczące najczęściej pojawiających się w wywiadach pytań i wątpliwości respondentów, związanych z przepisami prawa dotyczącymi ich działalności.
Punktem wyjścia autorów do wyboru metodologii oraz sformułowania obszarów badawczych i pytań stawianych w badaniu stały się doświadczenia prawników kancelarii i realizowane w ramach ich praktyki zlecenia. Jego uzupełnieniem były wnioski wyciągnięte z rozmów z przedstawicielami branży, którzy – jak podkreśla w słowie wstępnym publikacji Grzegorz Choromański – z entuzjazmem poparli pomysł zrealizowania raportu oraz służyli wsparciem merytorycznym w zrozumieniu często specyficznego języka marketingu oraz zwyczajów panujących w tej kreatywnej branży.
Publikacja „Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem” wydana w ramach Biblioteki MeetingPlanner.pl to kolejny efekt współpracy prawników Kancelarii Pałucki Trusiński i portalu branży eventowej MeetingPlanner.pl.
Premiera raportu, prezentacja jego wyników oraz tematycznie związana z treścią pracy konferencja merytoryczna odbędzie się 1 grudnia, w warszawskim Kinie Luna w ramach cyklu MP MICE & More.
W programie spotkania
- Omówienie wyników raportu Paragraf 2.0. Marketing zgodny z prawem, Grzegorz Choromański, radca prawny Pałucki Trusiński
- Analiza wybranych projektów pod kątem prawnym, Grzegorz Choromański, radca prawny Pałucki Trusiński
- Mity i prawda o zamówieniach publicznych, Monika Szarafińska-Zajdowicz, radca prawny Pałucki Trusiński
- Umowa z domem mediowym, o co w tym chodzi? Marta Jastrzębska, radca prawny, general counsel, head of Legal & Corporate Affairs Department Dentsu Aegis Network
- Zmiany właścicielskie w spółkach – integracja struktur (compliance), Marta Jastrzębska, radca prawny, general counsel, head of Legal & Corporate Affairs Department Dentsu Aegis Network
- Prywatność i Big Data – nowe wyzwania, Grzegorz Choromański, radca prawny Pałucki Trusiński
Szczegółowe informacje: www.paragraf.meetingplanner.pl