Nagrody w konkursie KTR wręczone
17 złotych, 55 srebrnych oraz 85 brązowych nagród zostało wręczonych konkursie kreatywnym KTR 2017. Agencją Roku zostało Saatchi&Saatchi IS, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymało Allegro. W kategorii PR&Event, w podkategoriach eventowych nie było złota.
Podczas uroczystej Gali Konkursu KTR, w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono 157 nagród, w tym 17 złotych, 55 srebrnych i 85 brązowych. Najwięcej nagród przyznano w kategoriach Warsztat Audio/Video (39), Design (26), Film (15) oraz Digital/Mobile (14). W tegorocznej edycji konkursu KTR, spośród 1210 zgłoszeń nominacje otrzymało 311 projektów, a przyznano tylko 157 nagród. Projekty oceniało 111-osobowe jury pod przewodnictwem Luciany Cani, senior vice president i executive creative director w agencji Lapiz.
Systematycznie z roku na rok przybywa zgłoszeń prac do KTR. W tym roku otrzymaliśmy rekordową liczbę (1210), która niekoniecznie przełożyła się na jakość, czyli na liczbę nominacji i nagród, gdyż nagrodziliśmy tylko 13 proc. zgłoszonych prac. Surowe składy jurorskie? Być może… ale może wyczekiwany przełom w branży jeszcze nie nastąpił. Oczekujemy od siebie więcej, niż jesteśmy w stanie spełnić? - powiedział podczas Gali wręczenia nagród Przemek Bogdanowicz, przewodniczący zarządu Klubu Twórców Reklamy.
W tegorocznej edycji konkursu nie przyznano Grand Prix, a także nowo wprowadzonej nagrody: Biały KTR – Grand Prix za kampanię społeczną.
Przy ocenie Grand Prix członkowie zarządu KTR wraz z przewodniczącymi wszystkich kategorii konkursowych byli zgodni. Pomimo wielu dobrych prac nie było takich, które zasługiwały na te wyróżnienia, również pomimo szczerych chęci przyznania po raz pierwszy „Białego KTR-u” za kampanię społeczną – dodał Bogdanowicz.
Pdobnie było w kategorii PR&Event, podkategoriach: Best Experience Event B2B Event, B2C Event.
Srebro w podkategorii Best Experience Event otrzymał projekt Ballantine’s Heartbeats (Mullenlowe Warsaw dla Wyborowa Pernod Ricard Polska). Dwa brązowe wyróżnienia trafiły do projektów H&M Kultura Fizyczna (zrealizowanego dla H&M przez VML Poland i The Production) oraz The Live Fish Pack (Young & Rubicam Poland dla MILA). Nominowane w tej podkategorii były Pepsi Ticket Hunt (Deloitte Digital i Ewesa dla PepsiCo) oraz „Video Game Show - Wiedźmin 3: Dziki Gon” podczas Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie (projekt własny Krakowskiego Biura Festiwalowego).
W PR&Event B2B Event brąz zdobył projekt Starcie Szlifierzy - spotkanie zawodowców z marką 3M, zrealizowany przez Havas PR dla 3M. Nominacje w tej potkategorii otrzymały projekty Grand Prix3 2017 – Coroczne Spotkanie Sprzedawców Mercedes-Benz Cars (Walk dla Mercedes-Benz Polska), Premiera Nowego Świata Ubezpieczeń – iHestia (Walk dla Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia) oraz Wielkie otwarcie fabryki Volkswagen we Wrześni (zrealizowany przez VMR dla Volkswagen Poznań).
W podkategorii B2C Event srebro zdobył projekt H&M Kultura Fizyczna, zrealizowany dla H&M przez VML Poland i The Production. Nominację otrzymało H&M Królestwo zrealizowane dla H&M przez endorfina events we współpracy z VML Poland.
Agencją Roku zostało Saatchi&Saatchi IS. Reklamodawcą roku ogłoszono Allegro, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Lunapark motion arts collective – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2017: 1 Saatchi & Saatchi IS (54,5), 2 – 180heartbeats + JUNG V. MATT (38,25), 3 – Walk (24,5), 4 – Grey Group (21,5), 5 – Bardzo (20,25).
Podobnie jak w poprzednich latach członkowie Klubu Twórców Reklamy w głosowaniu online oceniali prace zgłoszone w kategorii Kampania, przyznając nagrodę KTR. W tym roku nagrodzona została kampania „Powiem ci, co zrobisz” przygotowana przez agencję Kampania180heartbeats + Jung V. MATT dla Aleo (ING Bank).
Podczas gali KTR wręczono również nagrody specjalne Best of Facebook @ KTR 2017 kampaniom: „Lidl w social media” (VML dla Lidl), „Pastempomat” (Saatchi&Saatchi IS dla Dawida Podsiadło), „Make it #handible” (DDB&tribal dla Huawei) oraz „Powiem ci, co zrobisz” (180heartbeats + JUNG v. MATT dla Aleo).
Podczas Gali zostały wręczone również wyróżnienia w konkursie Younc Creatives Cannes.
Organizatorami konkursu i finałowej gali są Klub Twórców Reklamy (KTR) i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
Finałowa gala KTR odbyła się 26 maja, w Teatrze Polskim w Warszawie.