Pomerania Business Meetings powalczy o biznes dla Pomorza

Inauguracyjne spotkanie przedstawiło założenia działalności Pomerania Business Meetings – platformy, która stanowić ma przestrzeń rozwojową dla pomorskiej przedsiębiorczości rynku spotkań, zrzeszać specjalistów działających na rzecz promocji regionu jako najlepszej destynacji dla turystki biznesowej.
Działalność organizacji, jak podkreślają jej założyciele, ma służyć integracji przedstawicieli i praktyków rynku spotkań biznesowych, którzy do tej pory nie mieli przed sobą atrakcyjnej perspektywy związanej z możliwym zrzeszeniem oraz aktywizacją w ramach przeznaczonej im lokalnej, pomorskiej platformy integracyjnej branży MICE. Pomerania Business Meetings została powołana w marcu, jako sekcja w strukturach „Pracodawców Pomorza”.
Zaproszenie do współpracy w ramach organizacji kierowana jest do agencji, działów eventowych w przedsiębiorstwach i korporacjach oraz podwykonawców eventowych.
Radę Programową PBM stanowią: Anna Kopek (Teja Tur, przewodnicząca rady), Małgorzata Lipska (Pracodawcy Pomorza), Marzena Ciania (Agencja Konsultant), Jacek Herold (Restauracja Amber Side), Magdalena Jabłońska (koordynator Gdańskiego Oddziału Fundacji Poland Business Run), Małgorzata Kiełt (Akademia Przygoda S.C.), Maciej Wójcik (Organizacja Imprez Firmowych i Szkoleń Tarifa) i Joanna Zwierzchowska (ATA Sp. z o.o.).
Cele strategiczne Pomerania Business Meetings to:
- wsparcie potencjału regionu w ramach turystyki biznesowej poprzez zrzeszenie i aktywizację lokalnej branży spotkań
- edukacja i wsparcie kompetencji trzech grup branżowych oraz edukacja zleceniodawców na temat działalności rynku spotkań
- prowadzenie działań z zakresu marketingu miejsc w ramach trójkąta efektywności, czyli współpracy władz miast/regionów, przedstawicieli lokalnego biznesu oraz profesjonalnej branży marketingowej/uczelni
- inicjacja projektów promujących potencjał turystyki biznesowej regionu
- współpraca z wyższymi uczelniami w zakresie przygotowania do zawodu event managera
- współpraca z mediami branżowymi rynku spotkań w celu pokazania siły Pomorza jako destynacji biznesowej.
Pomerania Business Meetings podjęła długofalową współpracę z Gdańską Organizacją Turystyczną, Pomorską Regionalną Organizacją Turystyczną, MPI, ICCA, Connexion Meetings oraz Invest in Pomerania.
Spotkanie odbyło się 26 czerwca, w siedzibie „Pracodawców Pomorza”.