Lubelscy hotelarze chcą współpracować i razem promować miasto

Grupa właścicieli oraz dyrektorów siedmiu lubelskich hoteli spotkała się, aby wymienić doświadczenia oraz przedyskutować możliwą synergię środowiska w celu wypromowania Lublina jako destynacji.
Podczas pierwszego spotkania, które odbyło się 8 maja, uczestnicy reprezentujący takie obiekty jak: Hotel Locomotiva, Hotel Willowa, Hotel Alter, In Between, Hampton by Hilton Lublin, IBB Grand Hotel Lublinianka, Hotel Wieniawski poruszyli ważne z punktu widzenia ich pracy zagadnienia, zdefiniowali problemy oraz nakreślili plan współpracy.
Podzielili się doświadczeniami w implementacji procedur wynikających z Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych, problemami z pozyskiwaniem kadr, szczególnie w warstwie pracowników liniowych oraz wymienili doświadczenia dotyczące współpracy z dostawcami usług z rynku lubelskiego, które są niezbędne w prowadzeniu hotelu.
Najwięcej uwagi poświęcono problemowi promocji miasta i regionu jako destynacji. Hotelarze zauważyli wysiłki zarówno władz miejskich, jak i wojewódzkich, niemniej jednak zgodnie negatywnie ocenili dualizm działań i brak ich koordynacji pomiędzy Urzędem Miasta oraz Urzędem Marszałkowskim. Istotnym problemem, zdaniem uczestników spotkania, jest rozumienie promocji i marketingu przez pryzmat produkcji gadżetów reklamowych oraz ciekawych – co prawda – broszur, jednak bez pomysłu na ich rozsądną dystrybucję.Część uczestników szczególnie podkreślała fakt, że niektóre hotele mają utrudniony dostęp do tworzonych przez miasto i region materiałów promocyjnych.
Wśród zebranych ogromne zdziwienie budził też fakt niezauważania przez działy marketingu i promocji zarówno miasta, jak i województwa nowoczesnych narzędzi promocyjnych oraz kanałów komunikacji.
Właściciele obiektów wskazali z kolei na intensywne poszukiwania przez urzędników miejskich inwestorów, którzy zdecydowaliby się wybudować w Lublinie kolejny hotel. W poszukiwaniach tych – jak podkreślają uczestnicy spotkania – brakuje jednak refleksji nad promocją miasta, jako destynacji (zarówno biznesowej, jak i turystycznej), która generowałaby popyt mogący sprostać postulowanemu przez miasto wzrostowi podaży miejsc noclegowych.
Zgodnie ustalono, iż spotkania w tym formacie będą odbywać się cyklicznie. Grupa będzie dążyć do poszerzenia swojego składu o kolejnych hotelarzy, restauratorów i inne osoby zaangażowane w szeroko pojętą działalność biznesową związaną z turystyką oraz turystyką biznesową. Celem spotkań będzie też przekonanie polityków oraz urzędników mających realny wpływ na promocję miasta do skoordynowanych działań oraz do działań zgodnych z potrzebami rynku.
Podczas pierwszego spotkania przedstawicieli lubelskich hoteli właściciele reprezentowani byli przez Joannę Chrzanowską-Dyduch (Hotel Locomotiva), Annę Kuczyńską (Hotel Willowa), Justynę Stachowicz (Hotel Alter), Mirosława Świerza z P.P.H. Yard Sp. z o.o., właściciela hotelu In Between oraz Anitę Wysokińską z Global Property Sp. z o.o. (operator hotelu Hampton by Hilton). Obecni dyrektorzy hoteli to: Marcin Ankiersztejn (IBB Grand Hotel Lublinianka), Dorota Bęczkowska (Hotel Locomotiva), Agnieszka Mazurkiewicz (Hotel Wieniawski) oraz Michał Rzeźnik (Hampton by Hilton Lublin).