KTR 2018: Najlepsze projekty kreatywne, w tym eventy nagrodzone
18 złotych, 47 srebrnych oraz 73 brązowych nagród zostało wręczonych w konkursie kreatywnym KTR 2018. Agencją Roku zostało Ogilvy & Mather, a tytuł Reklamodawcy Roku otrzymała Grupa Żywiec. Wśród nagrodzonych są także projekty eventowe
Podczas jubileuszowej Gali Konkursu KTR w Teatrze Polskim w Warszawie, wręczono nagrody twórcom za ich kreatywność i najlepsze pomysły. 15. edycja Konkursu KTR odbyła się w zmienionej formule. Jury spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrało najlepszą pracę w każdej kategorii: Craft, Design, Communication oraz najlepszą kampanię społeczną.
Nagrody otrzymali:
- Best of Craft – Teledysk „Kanterstrajk” Partyka / takie.pany dla Fisz Emade Tworzywo,
- Best of Design – projekt typograficzny Bona Nova stworzony przez Mateusza Machalskiego we współpracy z Andrzejem Heidrichem,
- Best of Communication – kampania „Nie widać” agencji Brain dla ING,
- Best of Charity – kampania „Do ostatniego Drzewa” agencji Ogilvy & Mather dla Greanpeace Polska.
Nagrody dla projektów eventowych to:
kategoria Craft, podkategoria event production excellence
- Srebro – Red Bull Flag Day 2.0, zrealizowany przez Walk Events dla Red Bull Polska
- Brąz – Ceremonia Otwarcia The World Games 2017. zrealizowany przez Walk Events dla Wrocławskiego Komitetu Organizacyjnego - Światowe Igrzyska Sportowe 2017 Sp. z o.o. w likwidacji, w kategorii Craft, podkategorii event production excellence
- Nominacja – Bestsellery Empiku 2017 - gala rozdania nagród, zrealizowana przez agencję Allegro i ISTV Media dla Empik Sp. z o.o.
Kategoria Communication, podkategoria out of home, podpodkategoria event
- Brąz – Date Drive projekt zgłoszony i zrealizowany przez Isobar Polska, Škoda Polska oraz Posterscope
- Nominacja - H&M Dworzec zrealizowany przez Cut the Mustard i agencję Brave dla H&M
Wszystkie zgłoszone projekty (1233) oceniało 67-osobowe jury pod przewodnictwem Basa Korstena, dyrektora kreatywnego oraz partnera zarządzającego w amsterdamskim biurze J. Walter Thompson.
Od tegorocznej edycji konkursu Zarząd KTR będzie przyznawał także nagrodę Hall of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej.
Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kot Przybora i Iwo Zaniewski oraz Pani Teresa Zielińska.
Listę wszystkich nagród i nominacji w konkursie KTR można znaleźć na: www.platforma.sar.org.pl/nagrody
Agencją Roku zostało Ogilvy & Mather. Reklamodawcą roku ogłoszono Grupę Żywiec, a Papaya Films otrzymało tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Televisor – Studia Postprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2018:
1 Ogilvy & Mather (59,75 p.)
2 VML Poland (56,25 p.)
3 Grey Group Poland (54 p.)
4 2012 (45,75 p.)
5 DDB Group (42,5 p.)
Podczas gali KTR wręczono również nagrodę w konkursie specjalnym Best of Facebook @ KTR 2018 kampaniom: Złoto dla „Do ostatniego drzewa” (Ogilvy &Mather dla Greenpeace Polska) oraz Brązy kampaniom „Walentynkowe biuro tłumaczeń” (Saatchi&Saatchi IS dla Carrefour) oraz „Podziękowania 180hb” .
Na Gali zostały wręczone również nagrody w konkursie Young Creatives Cannes.
KTR to konkurs kreacji reklamowej, skierowany do osób i podmiotów z branży mediów i reklamy, których działania wpisują się w poszczególne kategorie i tworzą krajobraz komunikacji i marketingu w Polsce.
Organizatorami konkursu są: Klub Twórców Reklamy KTR, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Cannes Lions. Za produkcję gali odpowiadała agencja IDFX, za oprawę wizualną Obrazone.