ACTE podkreśla rolę travel managerów

Podczas pierwszego ACTE Warsaw Executive Forum omówione zostało wiele zagadnień, które dotyczą zarządzania organizacją podróży służbowych w korporacjach. Przeprowadzono też ankietę dotyczącą funkcji travel menagera w firmach działających na polskim rynku.

Wśród konkluzji ACTE Warsaw Executive Forum były m.in. potrzeba scentralizowanego zarządzania organizacją spotkań i podróży służbowych – taka strategia daje zdaniem specjalistów znaczącą optymalizację kosztów i procesów. Tymczasem, jak pokazały przykłady, wiele firm i organizacji poprzez rozproszenie działań w tym zakresie wydaje więcej pieniędzy, poświęcając na to więcej czasu. Istotną rolę w tym procesie zajmują zarówno travel managerowie zatrudnieni w organizacjach, jak i travel management companies – agencje wyspecjalizowane w organizacji podróży służbowych i dostarczaniu narzędzie w tym obszarze. Przykłady pokazywały, że świadome zarządzanie organizacją podróży i wprowadzenie planu optymalizacji może zmniejszyć wydatki na te usługi o kilkanaście procent. 

Mimo rozwoju technologicznych i technicznych możliwości odbywanie spotkań, bez konieczności podróży do docelowego miejsca, rola podróży o charakterze służbowym i ich liczba na świecie rosną. Wspomniane nowe technologie nie ograniczyły liczby podróży, natomiast w znaczący sposób wpływają na ich organizację. Do popularności wraca też łączenie podróży biznesowych z dodatkowymi dniami na wypoczynek (co optymalizuje czas i koszt) - czyli tzw. bleasure.


Uczestnicy spotkania w ankiecie przeprowadzonej podczas wydarzenia uznali, że do głównych obowiązków travel managera w korporacji należą optymalizacja kosztów (oszczędności) oraz analiza danych, komunikacja, kontrolowanie i rozwijanie programu podróży oraz administrowanie globalną polityką podróży i utrzymanie tej polityki. Wśród ich głównych zadań powinny być także współpraca z TMC, w tym kwestie operacyjne, umowy SLA, raportowanie i przestrzeganie polityki podróży, opracowanie i wdrożenie globalnego, regionalnego lub lokalnego planu podróży biznesowych zgodnego z globalną strategią w tym obszarze, zarządzanie współpracą z kooperantami jak agencje, przewoźnicy lotniczy, hotele, wypożyczalnie samochodów i inne usługi związane z podróżowaniem zgodnie z umową SLA, zarządzanie strategicznymi relacjami z kluczowymi dostawcami usług turystycznych, monitorowanie zgodność z polityką podróży i dostarczanie strategii, aby ją ulepszyć a także dbanie o zadowolenie podróżujących.
W ramach swojej pracy travel managerowie powinni porównywać, analizować, monitorować i raportować wydatki na podróże oraz ich zgodność z przyjętymi zasadami, zapewniać okresowe raporty dotyczące podróży służbowych, identyfikować możliwości oszczędności oraz poprawiać wyniki satysfakcji klienta.
Przypisując travel menagerów do wybranego działu w firmie, uczestnicy spotkania uznali, że przede wszystkim powinny to być HR i administracja, niezależny departament raportujący bezpośrednio do prezesa oraz zakupy.
Najważniejsze kompetencje współczesnego managera podróży to wysokie umiejętności komunikacyjne, zdolność do zachowania spokoju pod presją oraz zainteresowanie technologią i innowacjami.


ACTE Warsaw Executive Forum odbyło się 23 kwietnia w nowo otwartym  hotelu Renaissance Warsaw Airport.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl