Effie® Awards 2017 wręczone. Saatchi & Saatchi IS i Mediacom Warszawa wyróżnione

Podczas XVIII Gali Effie® Awards, jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, dyrektora generalnego McDonald’s Polska, wręczyło 54 statuetki w 22 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najlepsze pod kątem skuteczności działań komunikacyjnych kampanie marketingowe w 2016 roku.

 

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Wydarzenie odbyło się w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup eksperckich oraz przedstawiciele sponsorów konkursu i gali. Galę poprowadził Piotr Kraśko, dziennikarz i prezenter telewizyjny.  Za organizację gali odpowiadała agencja Och i Ach.

Złote statuetki w XVIII edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii: 

  • „Gang Świeżaków” – przygotowaną przez MEC i Duda Polska dla firmy Jerónimo Martins Polska; (w kategorii: Retail/Kanały Sprzedaży)
  • „Wojna z rakiem” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, oraz Platige Image dla Alivia – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych; (w kategorii Pro Bono)
  • „Bonjour w Carrefour” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), oraz K2 Media dla firmy Carrefour Polska; (w kategorii: Retail/Kanały Sprzedaży)
  • „Daj się zaskoczyć!” – przygotowaną przez Publicis, MEC, oraz GoldenSubmarine dla firmy Nestlé Polska; (w kategorii: Żywność)
  • „Szukamy Mamy 2016” – przygotowaną przez VML Poland dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce; (w kategorii Pro Bono)
  • „Gatunek Pradawny Niepasteryzowany” – przygotowaną PZL, Tailor Made PR, Zenith, oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda dla firmy Kompania Piwowarska (w kategorii: Launch/Relaunch)
  • „Pojednanie” – przygotowaną przez Carat Polska, Posterscope Poland, oraz Isobar Poland dla Forum Film; (w kategorii Media, Kultura i Rozrywka)

 

W tegorocznej edycji nie przyznano nagrody Grand Prix.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: Mediacom Warszawa. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2017. 

Effie otrzymały także kampanie z wykorzystaniem działań eventowych: W kategorii Brand Expirience srebrne Effie za projekt #GamersGonnaPlay otrzymały Play, Mediacom Warszawa, Isobar Poland i agencja Plej, brązowe – Play, Plej, Tabasco Jacek Stachera za Woodstock Challenge. W kategorii Branded Content nagrodzeni srebrnym Effie za Studio Tymbark zostały Grupa Maspex i TalentMedia za Studio Tymbark. W kategorii Long Term Marketing Excellence brązowe Effie otrzymały Grupa Żywiec, Gong, Ogilvy & Mather, agencja Live, Just, Spark Foundry za projekt Męskie Granie

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury pod opieką ośmiorga przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku zostały dodane dwie nowe kategorie: Turystyka i podróże oraz Performance marketing / e-commerce. Została również zapowiedziana nowa kategoria w przyszłorocznej edycji konkursu.
 – Współczesny efektywny marketing realizujący cele biznesowe to nie tylko Komunikacja Marketingowa. To także polityka produktowa i cenowa, Big Data i CRM, kanały dystrybucji, technologia. Granica między marketingiem, a strategicznym i multidyscyplinarnym prowadzeniem biznesu zaciera się coraz bardziej. Inwestycja w ten obszar powinna uwzględniać wszystkie dobrze zintegrowane funkcje. Taki jest wymóg dzisiejszego przyspieszenia i rozwoju w wielu obszarach życia. Stąd wprowadzenie od przyszłorocznej edycji konkursu Effie nowej kategorii, na razie pod roboczą nazwą „Marketing Business Case” – poinformował podczas Gali Adam Pienkowski, przewodniczący Jury Effie Awards 2017. – Chcemy doceniać firmy, które realizują szeroko rozumiane działania marketingowe nie koncentrując środków wyłącznie na komunikacji. Dać szansę zgłaszania prac, które nie mieszczą się w dzisiejszych ramach konkursu, a skutecznie budują markę. Jednym z podstawowych kryteriów oceny pozostanie efektywność. W odniesieniu do warstwy kreatywnej znaczenia nabierze innowacyjność, umiejętność nowatorskiego wyjścia naprzeciw potrzebom dzisiejszego odbiorcy. Kwestie coraz częściej rozstrzygające o ostatecznym sukcesie na konkurencyjnym rynku.
Podczas Gali została również zapowiedziana publikacja Białej Księgi dobrych praktyk przetargowych zakupu komunikacji marketingowej.

– Nasza branża na przetargi wydaje przynajmniej 150 milionów złotych rocznie. Koszty przetargów obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego, ten ciężar osłabia agencje i tak, jak każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów. W celu optymalizacji kosztów związanych z przetargiem, razem z PSML i innymi partnerami wypracowaliśmy wspólnie Białą Księgę, a 24 listopada spotykamy się wszyscy razem na podpisanie Umowy Branżowej – zapowiedzieli podczas gali: Szymon Gutkowski, prezes SAR oraz Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR.
Konkurs Effie Awards w Polsce organizowany jest od 2000 roku. Do tego roku włącznie do konkursu zgłoszono 2232 kampanie. Organizatorem konkursu i gali finałowej jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Gala Effie Awards 2017 odbyła się 23 października.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl