Rebranding Plej - identyfikację tworzą pracownicy

Agencja marketingu zintegrowanego Plej odświeżyła wizerunek. Nowo powstałe logo i system identyfikacji wizualnej mają zobrazować charakter agencji.
Brand experience agency Plej stawia na całościowe i szerokie podejście do briefów oraz tworzonych kampanii. A przede wszystkim na emocje i prawdziwe przeżycia. Od tej pory identyfikacja Plej będzie miała otwartą strukturę, którą ograniczają jedynie wyobraźnia i wyczucie estetyczne jej pracowników.
– Uznaliśmy, że identyfikacja nie musi być zamkniętym bytem. Powinna dawać członkom zespołu szansę wpływu na jej wygląd przy jednoczesnym zachowaniu spójnego wizerunku agencji – mówi Anna Rogowiecka, marketing & PR director Plej. Jednocześnie Plej podkreśla, iż jako agencja brand experience stawia na całościowe i szerokie podejście do briefów oraz tworzonych kampanii. A przede wszystkim na emocje i prawdziwe przeżycia. Od tej pory identyfikacja Plej będzie miała otwartą strukturę, którą ograniczają jedynie wyobraźnia i wyczucie estetyczne jej pracowników.
W założeniu nowa identyfikacja wizualna ma być zgodna z dynamicznym charakterem firmy oraz oddawać osobowość zespołu, który w danej chwili ją tworzy. Poszczególne elementy logo zostały zaprojektowane w silnym nawiązaniu do prostych figur geometrycznych, które są nieodłącznym elementem codziennej pracy agencji. Dopełnieniem znaku są patterny wpisane w litery. Dzięki nim znak tworzy otwartą strukturę, podkreślając specyfikę firmy. Logo kończy czerwona kropka, która pełni funkcję puenty. Kształt okręgu ukazuje synergię poszczególnych działów agencji – to ich współdziałanie tworzy finalny efekt – a czerwony kolor łączy tła używane do wypełnienia logotypu, dzięki czemu kolorystyka pattern-ów zawsze posiada wspólny akcent.
Autorem nowej identyfikacji wizualnej Plej jest Filip Pniewski. Za kreatywną stronę rebrandingu odpowiadali: Łukasz Gumowski – creative partner Plej, Agnieszka Stypa – creative director Plej, Monika Świątek-Król – deputy creative director Plej, Jacek Budzikowski – digital manager Plej, Aneta Jalowska – client service director Plej oraz Anna Rogowiecka – marketing & PR director Plej.
– W naszej agencji nie dzielimy myślenia na digitalowe, ATL-owe, BTL-owe i eventowe. Do tworzonych kampanii podchodzimy całościowo, łączymy kompetencje i doświadczenie zespołu, aby dostarczać emocji. W Plej najważniejsi są ludzie. Ci, dla których pracujemy, i ci, z którymi pracujemy. Od teraz każdy pracownik Plej czy dział agencji może zostać współtwórcą oprawy wizualnej firmy już pierwszego dnia pracy. Wszelkie wykorzystane patterny będą trafiały do albumu agencyjnego, obrazując zespół i tworząc historię Plej – mówi Łukasz Gumowski.