Jet Events w projekcie „Słowo zabiera głos”

Agencja Jet Events jest partnerem strategicznym w projekcie „Słowo zabiera głos”, organizowanym przez Społeczny Komitet Organizacyjny 100-lecia Urodzin ks. Twardowskiego.
Z końcem maja, po blisko roku przygotowań, wystartował projekt „Słowo zabiera głos” ze strategicznym udziałem agencji Jet Events, która jest także producentem najważniejszych eventów stanowiących oprawę jubileuszu 100-lecia urodzin ks. Jana Twardowskiego.
W ramach projektu odbędzie się kilkadziesiąt wydarzeń w kraju i za granicą. Planowane są konferencja prasowa, sesja inauguracyjna w Zamku Królewskim w Warszawie, koncerty muzyczne, happeningi, slam poetycki, konferencje naukowe, zjazd uczniów szkół im. ks. Twardowskiego, wieczory poetyckie, publiczne czytanie wierszy i wiele innych. – Jet Events, realizując strategię rozwoju firmy uwzględniającą działania edukacyjne i CSR, od blisko roku wpiera Społeczny Komitet Organizacyjny, by wraz z innymi partnerami doprowadzić do uświetnienia setnej rocznicy urodzin „księdza, który pisał wiersze” – mówi Bogdan Wąsiel, dyrektor kreatywny Jet Events.
W ramach projektu odbył się już (30 maja 2015 w miejscu Chwila w Warszawie) slam poetycki „Twarde słowa”, w którym uczestniczyło kilkunastu poetów, reprezentujących różne pokolenia, stających do walki o nagrody przyznawane głosami publiczności. Event, pod kierunkiem seniorów z Jet Events, samodzielnie zrealizowała grupa stażystów – studentów Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego – w ramach projektu edukacyjnego „Absolwent z kompetencjami”.
W niedzielę 31 maja, w Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się uroczysta Sesja Inauguracyjna 100-lecia Urodzin ks. Twardowskiego, której producentem wykonawczym była agencja Jet Events. W programie sesji, obok wystąpień oficjalnych przedstawicieli władz państwowych i kościelnych, miało miejsce prawykonanie utworu „Przebudzenie“ Sebastiana Szymańskiego, inspirowanego twórczością ks. Twardowskiego i wykonanego pod dyrekcją Michała Klauzy przez Annę Mikołaczyk-Niewiedział – sopran, Artura Jandę – bas-baryton, Polską Orkiestrę Radiową i Chór Katedry Warszawsko-Praskiej „Musica Sacra“, przygotowany przez profesora Pawła Łukaszewskiego.
W najbliższych planach zawiera się cykl happeningów „Kwadrans po trzeciej”, które podobnie jak slam poetycki zostaną przygotowane przez studentów UKSW, pracujących pod opieką mentorów z Jet Events w ramach programu „Absolwent z kompetencjami”. Kolejne wydarzenie to koncert „Twardowski w muzyce”, który odbędzie się 28 czerwca, w Parku Praskim. Na dalsze miesiące planowana jest kampania społeczna „Słowo zabiera głos”, akcje ambientowe i działania w mediach społecznościowych czy też kolejny koncert z udziałem artystów wykonujących utwory do słów ks. Twardowskiego, planowany na wrzesień 2015 r.
– Aktywność edukacyjna i CSR-owa agencji Jet Events wpisuje się w obserwowany od kilku lat trend profesjonalizacji branży eventowej w Polsce. Nie sposób uznać polski event marketing za dojrzałą formację rynkową w obszarze marketingu, bez jej zaangażowania w działalność społecznie odpowiedzialną, bez aktywnego, a nawet inspiracyjnego udziału agencji w kampaniach i wydarzeniach nośnych ze społecznego punktu widzenia – podsumowuje Bogdan Wąsiel.
Projekt „Słowo zabiera głos“ jest organizowany przez Społeczny Komitet Organizacyjny 100-lecia Urodzin ks. Twardowskiego. Partnerami strategicznymi są Europejska Fundacja Edukacji Audiowizualnej DISCE i agencja Jet Events, natomiast partnerami – San Markos, którego dziełem jest kreacja i strategia komunikacji oraz Publicity, odpowiedzialna za PR.