Marriott i Starwood połączone

Marriott Warsaw
Marriott Warsaw
Westin Warsaw
Westin Warsaw

Sieć Marriott International, Inc. sfinalizowała transakcję nabycia Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc., tworząc tym samym największą spółkę hotelarską na świecie. Marriott oferuje obecnie kompleksowy portfel marek i powiększa liczbę obiektów na całym świecie.
Począwszy od 23 września Marriott udostępnia swoim gościom uczestnictwo w programie lojalnościowym o nazwie Marriott Rewards – w którego  skład wchodzą Ritz-Carlton Rewards oraz Starwood Preferred Guest (SPG) i umożliwia transfer punktów pomiędzy poszczególnymi programami po połączeniu kont.


Nowo utworzona spółka będzie oferować przeszło 5700 zarządzanych i franczyzowych obiektów, ponad 1,1 mln pokojów, 30 marek świadczących usługi o średnim i luksusowym standardzie w ponad 110 krajach. Dzięki tej transakcji sieć dystrybucji sieci Marriott na terenie Azji i Środkowego Wschodu podwoiła się.
 – W ciągu naszej niemal 90-letniej historii nigdy nie zaprzestaliśmy poszukiwać nowatorskich sposobów obsługi gości. Dzięki poszerzeniu naszych zasobów o solidne marki, wspaniałe obiekty i utalentowanych pracowników firmy Starwood, znacząco uatrakcyjniliśmy naszą ofertę. Jako największa firma hotelarska na świecie, jesteśmy również świadomi odpowiedzialności za tworzenie nowych możliwości naszym pracownikom i budowanie siły ekonomicznej w społecznościach, które nazywamy domem – powiedział J.W. Marriott, Jr., prezes wykonawczy i prezes zarządu spółki Marriott International. 

– Wierzymy, że Marriott posiada obecnie najlepszy portfel marek hotelarskich, najbardziej ugruntowaną pozycję na arenie międzynarodowej oraz najbardziej kompleksowe programy lojalnościowe, oferujące gościom niepowtarzalne doświadczenia. Połączenie marek Starwood z naszymi w znacznie większym stopniu umożliwia spółce Marriott osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest posiadanie właściwej marki we właściwym miejscu, aby zapewniać odpowiednią obsługę zarówno naszym lojalnym gościom, jak i nowym  klientom – stwierdził Arne Sorenson, prezes i dyrektor generalny spółki Marriott International. – Teraz jesteśmy w stanie  zaoferować szerszą gamę usług naszym klientom, więcej możliwości naszym pracownikom i lepsze korzyści finansowe dla właścicieli, franczyzobiorców i akcjonariuszy naszych hoteli.

Liczba członków zarządu sieci Marriott wzrosła z 11 do 14, poprzez włączenie w jego struktury Bruce’a Duncana, dawnego prezesa zarządu spółki Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc., prezesa, CEO i dyrektora naczelnego spółki First Industrial Realty Trust, Inc; Erika Hippeau - wspólnika firmy Lerer Hippeau Ventures; oraz Aylwina Lewisa - prezesa i dyrektora generalnego firmy Potbelly Corporation. Hippeau i Lewis są również dawnymi członkami zarządu firmy Starwood.

Akcje firmy Starwood zostały wycofane z Nowojorskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Udziałowcy spółki Starwood otrzymają 21 dolarów w gotówce oraz 0,80 akcji zwykłych serii A Marriott International Inc. za każdą akcję zwykłą Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc.

Jak informuje Marriott przejęcie firmy Starwood umożliwia połączonej spółce poszerzenie swojego portfela oraz zasięgu dystrybucji, wdrażając na większą skalę działania mające na celu zapewnienie redukcji kosztów w ramach prowadzonych przez firmę operacji korporacyjnych i majątkowych. Marriott wyraża przekonanie, że firma może być w stanie osiągnąć 250 milionów dolarów synergii kosztowych rocznie. Dodatkowe synergie powinny pojawić się w formie zwiększonej liczby przeprowadzanych operacji i poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Oczekuje się, że połączone kompetencje w dziedzinie sprzedaży zapewnią nowo powstałej spółce zarówno lepszą efektywność, jak i zwiększone możliwości generowania przychodów. – Ta zwiększona efektywność i możliwości generowania dodatkowych przychodów powinny skutkować zarówno wyższą rentownością pojedynczych obiektów, jak i zwiększeniem zainteresowania współpracą właścicieli i franczyzobiorców hoteli z markami  wchodzącymi w skład połączonej spółki, co wpłynie na rozwój sieci – powiedział Sorenson. – Wraz z pojawianiem się nowych destynacji turystycznych możemy liczyć na to, że Marriott będzie w nich zawsze obecny.

Przewiduje się, że koszt jednorazowej transakcji połączenia rzeczonych spółek wyniesie około 140 milionów dolarów. Marriott zamierza podjąć niezbędne kroki, aby pod koniec 2016 roku niespłacony dług publiczny firmy Starwood uległ zrównaniu z niespłaconym zadłużeniem publicznym firmy Marriott International. Marriott dąży do utrzymania inwestycyjnego rankingu kredytowego i kontynuowania polityki ostrożnego zarządzania bilansem firmowym po przeprowadzeniu fuzji obu firm. 

Arne Sorenson będzie kontynuował funkcję prezesa i CEO firmy Marriott International, zaś siedziba spółki Marriott pozostanie w dalszym ciągu na terenie Bethesda, w stanie Maryland.

 


Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl