Na fali sukcesu - BRANŻA SPOTKAŃ podsumowuje 2011 rok

Koniec roku to czas podsumowań. Postanowiliśmy spojrzeć na branżę spotkań przez pryzmat jej doświadczeń, trochę na przekór niełatwym czasom, koncentrując się na tym, co pozytywne i optymistyczne. Poprosiliśmy przedstawicieli agencji eventowych oraz incentive travel, usługodawców eventowych oraz hoteli konferencyjnych o dokonanie małego bilansu minionego roku. A wypowiedzi dowodzą, że branża ma się czym pochwalić…

 

 

 

AGENCJE

Marta Dunin-Michałowska, Prezes Mea Group: 2011 to rok przełomowy dla Mea Group. Przede wszystkim zrealizowaliśmy w sumie ponad 50 różnego typu projektów eventowych, PR i BTL. Cieszy nas to, że w trzecim roku działalności nasza agencja była zapraszana do współpracy przez największych rynkowych graczy. Dobra passa pozwoliła nam także na inwestycje i dynamiczny rozwój. Zmieniliśmy siedzibę firmy i osiedliliśmy się na warszawskim Żoliborzu, powiększyliśmy zespół, uruchomiliśmy nowy dział – BTL. W Nowy Rok wkroczyliśmy energicznie – realizacją nowych projektów. Wierzymy, że 2012 przyniesie nam dalszy rozwój. 

 

Anna Gogacz, General Manager, Allegro Agency Anna Gogacz: Rok 2011 był dla Allegro Agency dobrym okresem. Wśród dziesiątek eventów zrealizowanych z sukcesem, możemy pochwalić się organizacją najbardziej prestiżowego wydarzenia polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej - Szczytu Partnerstwa Wschodniego w Warszawie. Równie ważne dla nas było wygranie przetargu na stałą obsługę eventową Grupy PZU. Wisienką na torcie było zdobycie nagrody głównej w kategorii CSR, prestiżowego konkursu branży PR - European Excellence Awards 2011, za projekt realizowany przez naszą agencję na zlecenie Renault Polska. Rok 2012 z pewnością witamy pełni pozytywnej energii.

 

 Agnieszka Grzybowska, Event Manager, Alternatywa Events: 2011 rok był dla nas (Alternatywa ) bardzo udany. Po raz kolejny udało się nam wygrać przetargi na organizowanie uroczystych gal dla Wydawnictwa Bauer. W naszych rękach znalazły się takie gale jak Doskonałość Roku 2011, Doskonałość Mody 2011, Srebrne Jabłka PANI, Superprodukt Mam dziecko czy Superprodukt Świat kobiety. Zorganizowaliśmy uroczystość 20-lecia Wydawnictwa Bauer i 10-lecia POPlisty RMF. Zdobyliśmy kilku nowych, dużych klientów. Z sukcesem zorganizowaliśmy pokaz mody SIMPLE na nowym terminalu Lotniska im. F. Chopina, dla Adobe konferencję Adobe Creative Suite 5 Evolution Tour na 800 osób, pracujemy dla IKEA. Dynamicznie rozwijał się również nasz dział budowy scenografii zarówno eventowej (m.in. gala Totus 2011, Wiktory 2011) jak i telewizyjnej - wykonaliśmy m. in. scenografie dla stacji TVN Religia (m.in. Kazania, Gotowi na śmierć, Rozmównica), TVN Turbo czy  TVP (m.in.Pytanie na śniadanie).

 

Mikołaj Jeżak, Członek Zarządu, InDreams Sp. z o.o.: 2011 był dla InDreams niezwykle ciekawy. Był to przede wszystkim rok intensywnego rozwoju firmy. Zwiększyliśmy zatrudnienie o blisko 100 procent, zanotowaliśmy wzrost obrotów firmy o ponad 50%. Skupiliśmy się nie tylko na wyjazdach Incentive, ale również na kreacji efektywnych programów wsparcia sprzedaży (w tym jeden z nich skierowany do blisko miliona odbiorców) oraz rozwijaniu nowych usług. Ponadto rozpoczęliśmy stałą współpracę z kilkoma globalnymi koncernami, zostaliśmy również partnerem projektu Akademia Nikona. Wprowadziliśmy do naszej oferty kilka nowych, nieznanych na polskim rynku incentive kierunków. Możemy pochwalić się w tym roku niezwykle złożonymi i skomplikowanymi realizacjami na terenie Namibii, Nepalu, Wietnamu, RPA, czy Kolumbii. Zakończyliśmy z sukcesem ponad 50 projektów w 30 krajach na całym świecie. To był bardzo ważny rok dla naszej firmy. Po ilości pracy w listopadzie i grudniu br, jesteśmy przekonani, że 2012 zapowiada się równie ciekawie!

 

Norbert Kabaczyński Managing Director Agencja Don’t Worry: Rok 2011 była dla Agencji Don’t Worry pasmem sukcesów i ciekawych realizacji. Jesteśmy dumni z kontynuacji współpracy z kluczowymi klientami, firmami: Citroen, Nespresso czy IKEA. Pozyskaliśmy również nowych kontrahentów, jak choćby firmę Yareal. Możemy poszczycić się organizacją wielu eventów, w tym Konferencji Działu Sprzedaży Nestle w Rydze na Łotwie oraz 50-lecia Ikea w Polsce w MTP w Poznaniu. Ze względu na stały wzrost liczby zleceń zwiększyliśmy rownież ilość zatrudnionych u nas specjalistów, a co za tym idzie biuro na większe i bardziej przestronne. Od początku działalności niezmiennie dokładamy wszelkich starań, by osiagnąć sto procent satysfakcji Klienta.

 
Zbigniew Kąkol, Właściciel Biura Podróży i Portalu Rejsów Wycieczkowych RejsClub.pl: Mijający 2011 rok był pełen nowych wyzwań i pomysłów, które zakończyły się dla nas sukcesem. Te najważniejsze to: program partnerski "Salony Sprzedaży Rejsów", którego celem jest utworzenie sprawnej i kompetentnej sieci sprzedaży rejsów wycieczkowych w Polsce; nowy portal www.deluxeclub.pl z ofertą luksusowych rejsów dla najbardziej wyrafinowanych i wymagających klientów; katalog z propozycjami rejsów dla firm, zawierający cenne wskazówki, pomocne przy organizacji rejsów typu incentive; "Gala Pasja w Biznesie", podczas której wyróżniane są osoby, którym udało się pasję przekształcić w biznes.

 

Tomek Korycki, Event Director, Event Partners: Rok 2011 obfitował w wiele ciekawych realizacji. Wspomnę o dwóch, moim zdaniem, najbardziej spektakularnych. Pierwsza to konferencja połączona z galą dla ok 2000 osób. Specjalnie na ten event zamówiliśmy ekran panoramiczny o pow. ponad 200 m kw. (największy w Polsce), na którym wyświetlona została prezentacja w technologii 3D. Zorganizowaliśmy transport oraz noclegi dla 1500 osób z całego kraju. Całość uświetnił występ Maryli Rodowicz. Drugie wydarzenie warte wspomnienia to dwudniowa konferencja Microsoft Technology Summit dla ok. 3000 osób. Zajęliśmy w sumie powierzchnię kilkunastu tysięcy metrów kwadratowych - całe Warszawskie Centrum Expo XXI, przygotowując 7 sal sesyjnych,obszar cateringowy oraz stanowiska partnerów. To były dla nas ciekawe wyzwania a teraz przygotowujemy się na kolejne w 2012 roku.

  

Olga Krzemińska, Właścicielka, PowerSport: Rok 2011 to pasmo sukcesów PowerSport. Podwoiliśmy sprzedaż w stosunku do 2010 roku, zatrudniliśmy 3 nowe osoby, zorganizowaliśmy 73 wyjazdy i wydarzenia oraz wyprodukowaliśmy firmowy napój energetyczny Power Drink. Rozszerzyliśmy naszą działalność incentive o nowe destynacje. Naszymi Klientami w Roku 2011 byli m.in. Coca-Cola HBC Polska, Polkomtel S.A., Chiesi Polska, SCA, Tork, Simens, Groupon, PWPW, Bre Bank S.A. Zdobyliśmy certyfikat perłowy w kategorii Firma Roku Polish Product 2011, nagrodę MeetingPlanner w kategorii Wydarzenie Roku. Ponadto  dostaliśmy się do II etapu i pierwszej piątki konkursu Polski Internet za nową stronę www.powersport.pl. Wyłonienie zwycięzców nastąpi 20 stycznia 2012 roku.   

 

Paweł Lewicki, New Business & Strategic Director, Business Partner, EL PADRE: Do listy sukcesów agencji El Padre w mijającym roku można zaliczyć: Wzrost obrotów o niemal 30%; Powiększenie zespołu do 25 zatrudnionych osób; Podpisanie umowy o współpracy z Polkomtel S.A. Wygranie przetargu i realizacja: Lexus Fashion Night 6, Jubileuszowa Konferencja „20 lat Oriflame Poland”, Gala wręczenia nagród „Produkt Roku 2010”, Trzydniowy event „Open House” dla Sony, Wakacyjny roadshow „Studio Plus” dla Polkomtel S.A., Europejska trasa Sony 3D z wykorzystaniem roadshow trucka dla Sony, „Marsz Żywych 2011”, Cykl 12 weekendowych eventów „Peugeot używany - gwarantowany” dla Peugeot Polska, Strefa PZU podczas Nocy Muzeów na Zamku Królewskim w Warszawie, Impreza masowa „Bezpieczna jazda z Trójką” dla PZU, Cykl projekcji multimedialnych „Zobacz Moc Efektów” dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Event z okazji piętnastolecia ING Lease. I wiele innych mniejszych (lub takich, którymi nie możemy się pochwalić) sukcesów.

 

Maciej Miszczak, Prezes Zarządu Key Solution: Za nami pierwszy pełny rok działalności Key Solution. Skłamałbym, gdybym powiedział, że wszystko się udało. Ale to co było zaplanowane, plus to co spadło z nieba i tak przekroczyło nasze oczekiwania. Szybciej niż się spodziewaliśmy musieliśmy zaimportować Tomka Broniaka, a nawet w drugiej połowie roku zatrudnić stażystkę, a w czwartym kwartale - jeszcze jednego fachowca... Tak się darzyło! W związku z tym lekko zaszaleliśmy, przekuwając owoce naszego trudu w komfort dalszej pracy. Czyli zrobiliśmy coś na przekór zdrowemu, kryzysowemu rozsądkowi i wcześniejszym obietnicom, szarpnęliśmy się na fury, skóry i marmury. Oczywiście w ramach przyzwoitości i bez zaciągania kredytów. Bo zaprawdę powiadam Wam kredyt to zło, a będąc wolnym od kredytów leasingów itp. nieszczęść można spokojnie i z uśmiechem patrzeć w przyszłość, co i my czynimy.

      

Jarosław Sądej, Managing Director, Jet Events: Przez rok zorganizowaliśmy 302 imprezy, w których udział wzięło 69 200 osób. Najwięcej - około 25 000, uczestniczyło w akcji edukacyjnej  „Euroquiz 2011”. Najmniejszy event to sportowe wydarzenie przygotowane dla 2 osób. Spełniliśmy wiele dobrych uczynków min: pomalowaliśmy 4 sale w zaprzyjaźnionych Domach Dziecka oraz posadziliśmy ponad 500 drzew w ramach green eventów. Przeciętnie jeden producent przepracował 2885 godzin. Przy pracy wypiliśmy 6720 kubków kawy. Dołączyły do nas trzy nowe osoby - Monika, Rafał i Janusz. Reasumując, wydarzyło się dużo dobrego, za co dziękujemy wszystkim naszym klientom oraz partnerom.

 

 Szymon Walkiewicz, Partner, Walk:  Do największych sukcesów WALK w 2011 r. należą: "Rebranding całej grupy marketingu zintegrowanego - z Walk Group na WALK. Walk Production zostało przemianowane na WALK Events. Oprócz WALK Events w grupie działają: WALK Creative (ATL/BTL), WALK PR, WALK Social Media, WALK Interactive, WALK Design; Pozyskanie Radka Miklaszewskiego, który po 7 latach pracy w TBWA (ostatnio jak dyrektor zarządzający) przeszedł do WALK jako CEO całej grupy; Organizacja pierwszej edycji Electronic Beats Festival. To europejski format festiwalu muzyki elektornicznej odbywający się od prawie 10 lat. W tym roku, po raz pierwszy gościł w Polsce. WALK Events odpowiadał za całą produkcję. Właścicielem formatu jest T-Mobile Germany.; Wygrany przetarg na stałą obsługę eventową PZU.; Obsługa T-Mobile przy re-brandingu - ogromny wysiłek logistyczny całego zespołu produkcyjnego.; Agencja WALK Events rozbudowuje kompetencje w obszarze Field Marketingu. Pierwszy przetarg rzutem na tasmę wygrał na sam koniec 2011".


Cezary Wilemajtys, Prezes United Partners: Największy sukces zeszłego roku dla United Partners to bez wątpienia potrójne zwycięstwo w konkursie organizowanym przez Urząd Miasta Krakowa na najciekawsze oferty imprez integracyjno-motywacyjnych w Krakowie i Małopolsce. Propozycja zgłoszona przez naszą firmę zdobyła 3 główne nagrody, w tym nagrodę główną. Myślę, ze zaważyło świeże podejście do tematu, innowacyjność i kreatywność propozycji, do czego przywiązujemy szczególną wagę. Poprzez udział w konkursie chcieliśmy również pokazać, że branża nie powinna obawiać się aktywności w tego rodzaju konkursach, gdyż udział w nich procentuje, czego dowodem może być obecność nagrodzonych ofert w pokonkursowym katalogu, promowanym później wśród potencjalnych klientów na międzynarodowych targach turystyki biznesowej. Tym bardziej, że partnerami tego wydarzenia były organizacje branżowe takie jak MPI Poland Club i Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce. Nie powinno budzić obaw również publikowanie swoich, pomysłów kreatywnych, które powinny być niczym podpis - oryginalne i utrzymane we własnym stylu, który z czasem wypracowuje każda firma działając na tym rynku i z którym potem jest utożsamiana. Nasz sukces jest tym większy, że jako warszawska firma zostaliśmy docenieni przez… kapitułę krakowską przełamując w pewnym sensie, jak widać nieuzasadnione, animozje dzielące stolicę Małopolski i Warszawę, a to chyba jest wystarczającą miarą obiektywności tego konkursu.

 

USŁUGODAWCY

Michał Czerniak, Dyrektor Zarządzający, Brill AV Media: Ubiegły rok był jednym z najbardziej udanych licząc od początku naszej działalności na rynku.  Na początku 2011 roku zakładaliśmy 20 proc. wzrost ze sprzedaży naszych usług, jak widać nie tylko zrealizowaliśmy nasz plan, ale również go podwoiliśmy. Wzrost o 41 proc. to bardzo dobry wynik, wszystkie nasze poczynione inwestycje zaowocowały sukcesem. Zainwestowaliśmy w nowoczesne urządzenia ponad 1,5 mln PLN. Zakupiliśmy dwa nowe systemy nagłośnieniowe (D&B Audiotechnik oraz L’Acoustics), spełniające wymogi techniczne polskich i zagranicznych artystów. Dodatkowo zakupiliśmy kilkadziesiąt ruchomych urządzeń oświetleniowych oraz projektory i kamery Full HD. Powiększyliśmy również nasz zespół o kilkunastu pracowników technicznych oraz wykwalifikowanych i doświadczonych realizatorów.

 

Andrzej Hulewicz, Wiceprezes Mazurkas Travel Poland: Dla Mazurkas Travel rok 2011 był rokiem sukcesów! Zarówno w turystyce przyjazdowej jak i w konferencjach udało nam się zrealizować wiele ciekawych projektów. Współpracowaliśmy przy organizacji ponad 20-tu międzynarodowych konferencji w ramach Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej. Mazurkas Catering obsługiwał wielkie spotkania w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i Poznaniu. Mazurkas Transport koordynował i świadczył usługi transportowe w czasie wizyty Prezydenta Stanów Zjednoczonych Baracka Obamy. Tak, więc w rok 2012 Mazurkas Travel wchodzi na fali sukcesów.

 

 Grzegorz Kuć, Dyrektor Sprzedaży, Członek Zarządu TRIAS EE Sp. z o.o.: Coraz częściej nie możemy oprzeć się pokusie, aby rok 2011 nazwać rokiem stabilizacji na rynku eventowym.  Pomimo drugiej fali kryzysu finansowego na świecie, nasz kraj stale mu się opiera. Co prawda rynek nie podniósł się do poziomu z roku 2008, ale na pewno się uspokoił. Nadal odbywają się popularne festiwale, koncerty, a co więcej odnotowaliśmy wyraźny wzrost ich liczby, a także przeznaczanych na nie środków finansowych. Nasza firma pojawiła się w tym roku m.in. na Festiwalu Heineken Open’er, Przystanku Woodstock, Europejskim Kongresie Kultury, imprezie Lexusa, show świetlnym na Moście Średnicowym w Warszawie.  Z podobnym optymizmem spoglądamy w przyszłość. Przed nami przecież  EURO 2012.

 

 Przemysław Pichalski, Dyrektor Działu Marketingu, BARTBO: Rok 2011 uważamy za udany, szczególnie, że pod jego koniec mieliśmy święto - 10 lat Bartbo. Nasza działalność mocno się rozwinęła i w pełni ukształtowała do optymalnej formy -GRUPA BARTBO. Stworzyliśmy Instytut Szkoleniowo-Doradczy i Park Rozrywki Aktywnej. Dzięki temu nasza oferta jest szeroka i obejmuje zakres działań od rozrywki, teraz również dostępnej dla klientów indywidualnych,  po zaawansowane tematy szkoleniowe i teambuildingowe. Miłym akcentem  była prestiżowa impreza - I survivalowe zawody polskich aktorek. Udało nam się uzyskać kolejne dotacje unijne na informatyzację firmy i inwestycje sprzętowe. 


Marek Wasilewski, Właściciel, PRO4MEDIA: Największym sukcesem firmy PRO4MEDIA w 2011 roku byli zdecydowanie LUDZIE. Ekipa, którą udało nam sie skompletować, to zespół pasjonatów, a dzięki doświadczeniu zdobytemu przy imprezach, także prawdziwych fachowców. Bez nich ciągłe inwestowanie w coraz lepszy sprzęt nie przyniosłoby takich efektów. Naszym celem są wymagające i zaawansowane wydarzeniach. Tacy też są nasi Klienci. Dzięki tym LUDZIOM mogliśmy wielokrotnie pokazać nasze możliwości - mappingi, kongresy i dziesiątki innych eventów. W 2012 zamierzamy iść taką samą drogą.

 

STOWARZYSZENIA

Justyna Skubis, Dyrektor Zarządzajaca Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel: SOIT ‘owi udało się z sukcesem kontynuować takie inicjatywy jak szkolenia w ramach Akademii SOIT, organizacja konferencji podczas targów TT Warsaw, czy świątecznego spotkania branżowego. Rozpoczęliśmy dialog z naszymi klientami i nawiązaliśmy współpracę z wieloma partnerami. Do SOIT’u dołączyły 3 kolejne firmy, a składka członkowska spadła o niemal 30% w stosunku do tej z którą rozpoczynaliśmy działalność. Powiększył nam się Zarząd do 6 osób i nie zmienił prezes. Wszystko wygląda na to, że obrany kierunek działania jest tym właściwym i będzie kontynuowany w kolejnych latach.

 

CONVENTION BUREAUX

  Krystian Gryglaszewski, Główny Specjalista, Convention Bureau Katowice: Rok 2011 potwierdził, że Katowice są liczącym ośrodkiem na mapie polskiego przemysłu spotkań. Dowodem na to jest m. in. trzecia edycja Europejskiego Kongresu Gospodarczego, który przyciągnął ponad sześć tysięcy gości, a także największe w Europie targi górnicze. W październiku została podpisana umowa na budowę Międzynarodowego Centrum Kongresowego. Ten funkcjonalnie połączony ze Spodkiem obiekt zostanie oddany do użytku w połowie 2013 roku. Będzie to największe tego typu centrum w Polsce, z możliwości organizacji wydarzeń nawet do ośmiu tysięcy osób.

 

 Anna Górska, Prezes Zarządu, Gdańsk Convention Bureau/Gdańska Organizacja Turystyczna: Uważam, że w 2011r., jako Gdańsk Convention Bureau osiągnęliśmy naprawdę dużo. Z uwagi na fakt, że Gdańsk i Region gościł takie konferencje jak:  ICCA Research, Sales & Marketing Programme, ICCA Central European Chapter Meeting,  International Congress on Ultrasonics (ICU) czy Cartoon Forum Polska (Sopot), umocniliśmy swoją pozycję w Polsce i w Europie. W opinii zagranicznych ekspertów i wielu polskich zleceniodawców jesteśmy uważani za najlepsze polskie CVB i jedno z najprężniej rozwijających się biur w Europie. Coraz częściej jestem zapraszana na międzynarodowe kongresy, aby dzielić się naszymi, gdańskimi doświadczeniami. Staramy się aktywnie działać w międzynarodowym środowisku i włączać w duże projekty, aby Gdańsk i Region były utożsamiane z destynacją kongresową.  Działania promocyjne przez nas realizowane przynoszą konkretne, mierzalne efekty w postaci rosnącej liczby spotkań organizowanych w Gdańsku i Regionie. Wg raportu CBP plasujemy się w tej chwili na 3 miejscu w kraju. Dzięki szkoleniom przez nas organizowanym udało nam się przekonać branżę do ważności działań, prowadzonych przez GCB oraz wpływu turystyki biznesowej na Region. To wszystko jest potwierdzeniem, że projekty, których się podejmujemy, realizujemy dobrze. Stworzyliśmy również bardzo dobry, zgrany team. Odbieram to jak mój osobisty sukces, ponieważ jako szef czuję się odpowiedzialna za działalność GCB. Jest to również sukces całego zespołu GCB, dziewczyn, dla których praca jest pasją i to widać! W 2012r. czekają nas nowe wyzwania, ale z optymizmem i energią na nie czekam.


Magdalena Jędrzejowska, Events & Conferences Coordinator, Krakow Convention Bureau: W tym toku udało nam się po raz kolejny zorganizować konkurs na ”najciekawsze oferty integracyjno - motywacyjne w Krakowie i Małopolsce”. Pozyskaliśmy 5 nowych Honorowych Ambasadorów Kongresów Polskich. W wyniku tegorocznych badań przemysłu spotkań Kraków znalazł się na pierwszym miejscu z ilością ponad 7000 spotkań biznesowych. W Krakowie odbyło się ponad 60 spotkań w ramach Prezydencji w UE, a w tym Europejskie Forum Turystyki i nieformalne spotkanie ministrów UE ds. Turystyki w którym udział wzięło ok. 450 osób. Szczególnie ważnym przedsięwzięciem było także ECM Summer School - cykliczne spotkanie organizowane przez Stowarzyszenie European Cities Marketing (ECM).

 

źródło: MeetingPlanner.pl                

 

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl