Władysław Grochowski: Arche stawia na MICE. Kolejne centra eventowe ruszają w całej Polsce

Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche: W Arche już notujemy ponad 50 proc. większe przychody z konferencji, targów, szkoleń, integracji i innych eventów dla korporacji niż przed pandemią.
Na zdjęciu: Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche: W Arche już notujemy ponad 50 proc. większe przychody z konferencji, targów, szkoleń, integracji i innych eventów dla korporacji niż przed pandemią.

Notowana na Catalyst Arche SA stale zwiększa rentowności posiadanych resortów poprzez wykorzystanie zapotrzebowania na wielkie wielofunkcyjne przestrzenie kulturalno-rozrywkowe. Obecnie w swoich 20 obiektach na terenie całego kraju posiada 133 sale konferencyjne. A w ostatnim czasie niemal co miesiąc rusza nowy obiekt MICE należący do Arche, poszerzający przestrzeń konferencyjną w istniejących hotelach. To część długofalowej strategii multifunkcjonalności i dywersyfikacji źródeł przychodu tej firmy.
 
Dla przykładu w czerwcu 2024 r. w ramach kompleksu Arche Fabryka Samolotów Mielno na terenie mającym 6,5 ha powstał „Hangar 3500” — o wysokości od 9 do 12 m i powierzchni ponad 3 tys. 500 mkw., oferujący jedną z największych przestrzeni eventowych w Polsce. Pomieści on około 4 tys. osób i dysponuje parkingiem na 500 samochodów. Ponadto do tego dochodzą dodatkowe sale konferencyjne w jego wnętrzu. Z kolei otwarty na początku lipca Arche Hotel Nałęczów dawne „Sanatorium Milicyjne” zwiększy w ciągu roku swoje maksymalne możliwości MICE z 600 osób do łącznie ponad tysiąca gości. W połowie sierpnia tego roku 27-ha Pałac i Folwark Łochów k. Warszawy, stanie się jednym z największych centrów konferencyjno-targowych na Mazowszu — z kolejną, nową salą na 1,2 tys. osób, o wysokości 8 m. Przestrzeń ma być odsłoną nowoczesnego designu, który łączy ze sobą tradycyjne elementy pałacu i industrialny styl Folwarku, a sale będzie można wykorzystać jako połączoną, pełną powierzchnię na konferencję, bankiety czy targi o wymiarze ok. 2 tys. mkw.
Przestrzenie te dzięki dużej wysokości mogą być wykorzystywane także przez branżę filmową czy sportową – w łatwy sposób zaaranżować je można na pełnowymiarowe boiska do gry w piłkę siatkową, ręczną czy wykorzystać zewnętrzne profesjonalne boiska sportowe do piłki nożnej. Ponadto rynkowy bestseller Arche, czyli Cukrownia Żnin k. Bydgoszczy dysponująca 800 miejscami konferencyjnymi w 2025 r. zyska kolejne i będzie mogła przyjąć do 1,3 tys. osób.
 
— Ludzie bardziej niż kiedykolwiek potrzebują bezpośrednich relacji ze sobą, chcą się spotykać, spędzać wspólnie czas i tworzyć nowe relacje. Firmy chcą więc organizować wydarzenia dla pracowników i kontrahentów. W Arche już notujemy ponad 50 proc. większe przychody z konferencji, targów, szkoleń, integracji i innych eventów dla korporacji niż przed pandemią. Tylko latem uruchomiliśmy ponad 7 tys. mkw. nowych przestrzeni eventowych w hotelach w całej Polsce. Każdy obiekt w naszej kolekcji jest najpierw analizowany od strony możliwości budowy dużej sali MICE, to element naszej podstawowej strategii. A dzięki dostępnym terenom, które już posiadamy, możemy reinwestować nasze zyski w dalszą rozbudowę i budowę nowych obiektów konferencyjnych pod rosnące zapotrzebowanie rynku. Dodam, że w hotelach miejskich Arche dominuje typ wydarzeń krótszych i bardziej szablonowych, za to w naszych unikatowych nieoczywistych lokalizacjach są to dłuższe wyjazdowe pobyty. Często goście przedłużają wizyty na dodatkowy prywatny wypoczynek lub potem wracają do nas na wakacje z rodzinami i znajomymi. Dobrym przykładem jest sukces Cukrowni Żnin, gdzie dostępne terminy są zarezerwowane na wiele miesięcy do przodu, a wszystko przez unikatowość tego obiektu, która przekłada się na dodatkowe doświadczenie i emocje naszych klientów. Zdecydowanie dostrzegamy dalszy potencjał rozwoju w sektorze MICE — wyjaśnia prezes Arche Władysław Grochowski.
 
Grupa Arche – polska sieć hoteli oraz deweloper mieszkaniowy – rozpoczęła działalność w 1991 r. W swojej ponad 33-letniej historii wybudowała ponad 10 tys. mieszkań i domów. Zarządza 20 obiektami, przez co łącznie posiada ponad 4 tys. pokojów. Strategiczne plany firmy zakładają dalsze poszerzanie oferty MICE dla biznesu oraz zarządzanie około 50 hotelami w 2030 r. W tym czasie znacząco, zdaniem spółki, zwiększyć ma się też liczba inwestorów kupujących pokoje hotelowe na własność w autorskim Systemie Arche. Ze wstępnych wyników operacyjnych osiągniętych w okresie styczeń-czerwiec 2024 r. spółka wypracowała w czasie pierwszego półrocza b.r. przychody w wysokości 305,03 mln zł, z zyskiem brutto 33,1 mln zł i netto 25,77 mln zł. Natomiast przychody z usług świadczonych przez należące do niej hotele wyniosły 163,3 mln zł — to o 11,39 proc. więcej niż rok wcześniej.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl