Radisson Hotel Group z nową marką w Polsce. Pierwszy hotel powstanie w Gdańsku
Radisson Hotel Group zmienia nazwę marki prizeotel na Prize by Radisson i ogłasza jej wejście na rynek Polski. To efekt rebrandingu i planów ekspansji w Europie Środkowej. Motlava Hotel – pierwszy w Polsce obiekt pod nazwą Prize by Radisson pojawi się w Gdańsku w 2026 r. Jego inwestorem jest Grupa Europlan.
Radisson Hotel Group ogłosiła rebranding prizeotel na Prize by Radisson, a także podpisanie umowy na dwa hotele tej marki w Europie Środkowej. Firma podpisała nowe kontrakty w kluczowych lokalizacjach w Niemczech oraz w Polsce. Obiekty spod tego szyldu mają charakteryzować się przystępną ceną i unikatowym designem (jasne kolory, przestrzeń zapewniająca energię zarówno do pracy, jak i spotkań). Będą powstawać głownie w centrum dużych miast, stąd decyzja na ponowną inwestycję nad polskim Pomorzem.
Otwarcie Prize by Radisson, Gdańsk zaplanowano na wiosnę 2026 roku. Nowo wybudowany obiekt położony jest ok. 300 m od bulwaru miejskiego i jego słynnej architektury wzdłuż Motławy. Zaoferuje 126 pokojów. Na parterze hotelu znajdzie się restauracja oraz bar. Gdańskie lotnisko jest oddalone od hotelu o 17 km, a główny dworzec kolejowy o około 2 km.
Druga z nowo podpisanych umów dotyczy Prize by Radisson, Berlin. 315-pokojowy obiekt, którego otwarcie zaplanowano na 2027 r., będzie częścią nowej inwestycji wielofunkcyjnej w berlińskiej dzielnicy Prenzlauer Berg (położonej ok. 10 minut od Alexanderplatz). Zgodnie z PrizePromise, zobowiązaniem ESG marki, budynek dąży do uzyskania certyfikatu DGNB Gold i będzie miał różne zastosowania, a hotel zajmie około 60 proc. powierzchni nieruchomości. Na najwyższym piętrze znajdzie się lobby hotelowe, bar, część socjalna z przestrzenią coworkingową i restauracja śniadaniowa.
Obecnie portfolio Prize by Radisson składa się z 21 obiektów w całej Europie.
– Zmiana marki prizeotel na Prize by Radisson oznacza kluczowy moment w naszej strategii rozwoju. Cieszymy się, że możemy rozszerzyć zasięg Prize by Radisson i nadal zapewniać wyjątkowe wrażenia gościom w kluczowych punktach dużych miast, jednocześnie okazując naszym właścicielom wsparcie, pewność handlową i bezpieczeństwo przynależności do międzynarodowej sieci hoteli – powiedział Connor Ryterski, dyrektor zarządzający Prize by Radisson.
– Prize by Radisson to ekscytująca ewolucja, która doskonale współgra z naszą wizją wzrostu na kluczowych rynkach w Europie. Ta transformacja zwiększa naszą zdolność do wykorzystania ogólnej rozpoznawalności Radissona w regionie i zwiększenia świadomości naszej marki. Rebranding pozwoli nam wzmocnić portfolio i jeszcze bardziej przyspieszyć międzynarodową ekspansję Prize by Radisson – dodaje Valerie Schuermans, wiceprezes na Europę Zachodnią i Południową w Radisson Hotel Group.
Ogłoszenie rebrandingu prizeotel na Prize by Radisson zostało zakomunikowane podczas otwarcia Radisson RED Hotel & Radisson RED Apartments, Kraków.