Trzy lata Mercure Katowice Centrum

Hotel Mercure Katowice Centrum obchodzi trzecie urodziny, podkreślając trzy lata działań w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekologicznego projektowania. Od momentu otwarcia w 2021 roku, hotel odwiedziło już 1,3 miliona gości.
 
Mercure Katowice Centrum jest częścią inicjatywy Accor, która skupia się na eko-projektowaniu budynków z myślą o minimalnym wpływie na środowisko naturalne. Obiekt został zaprojektowany z wykorzystaniem materiałów o niskim śladzie węglowym oraz energooszczędnych technologii, co pomaga zmniejszyć zużycie energii i surowców.
– Od samego początku istnienia Mercure Katowice Centrum chcieliśmy, aby nasz hotel stał się symbolem zrównoważonego rozwoju i nowoczesnej gościnności i przez trzy lata udowodniliśmy, że to nie tylko deklaracje, ale przede wszystkim czyny. Cieszymy się, że wysiłek całego zespołu oraz nasze działania proekologiczne, takie jak wykorzystanie energii odnawialnej czy eliminacja plastiku, spotykają się z tak dużym uznaniem wśród naszych gości – podkreśla Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska, cluster commercial director w Mercure Katowice Centrum. – Mamy na to twarde dowody – w zeszłym roku hotel uzyskał wskaźnik zadowolenia gości 93,43/10 jako jedna z najwyższych ocen w hotelach Accor w Europie. Wiele już zrobiliśmy i mamy również ambitne plany na przyszłość – dodaje.  
 
Mercure Katowice Centrum eliminuje plastik tam, gdzie to możliwe. Drewniane karty do pokojów, wprowadzone w miejsce tradycyjnych plastikowych, są tylko jednym z przykładów. To część większego zobowiązania sieci Accor, której celem jest całkowita eliminacja plastiku we wszystkich obiektach do 2025 roku.
 
Hotel jest również liderem w zakresie energii odnawialnej. Dzięki instalacji paneli fotowoltaicznych, Mercure Katowice Centrum uniknęło emisji 25,1 ton CO2, co odpowiada posadzeniu 35 drzew oraz oszczędności 21 ton węgla.
Zasady gospodarki obiegu zamkniętego są kluczowym elementem strategii hotelu. Mercure Katowice Centrum korzysta z trwałych i nadających się do ponownego wykorzystania materiałów oraz dąży do maksymalnej redukcji odpadów. Wnętrza hotelu zostały zaprojektowane tak, aby minimalizować potrzebę częstych wymian i modernizacji, co przekłada się na mniejsze zużycie zasobów naturalnych.
Dodatkowo, jednym z najbardziej charakterystycznych elementów hotelu jest jego zielona fasada, która pełni funkcję naturalnej izolacji. Roślinność pokrywająca elewację hotelu nie tylko podnosi walory estetyczne budynku, ale także pełni istotną rolę w redukcji hałasu, a co najważniejsze – pomaga w absorbowaniu dwutlenku węgla.
 
Zespół hotelu angażuje się także w kampanie na rzecz zrównoważonego rozwoju, takie jak sprzątanie miasta, co dodatkowo wzmacnia wpływ na lokalną społeczność.
– Eko-design jest jednym z kluczowych elementów, ale oczywiście sercem hotelu są ludzie – najważniejszy jest nasz zespół, który uwierzył w idee, o których mówimy, nasze podejście do myślenia i działania, jak wpływamy pozytywnie na planetę, na nasze sąsiedztwo oraz, oczywiście, jak witamy naszych gości – podkreśla Agnieszka Węgrzyn-Chwiłkowska.
 
Mercure Katowice Centrum jest laureatem dziesiątej edycji MP Power Awards® w kategorii Zielony Obiekt.
 
Zobacz Mercure Katowice Centrum w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl