Radisson Hotel Group: rekordowy rok 2024 z ponad 300 nowymi umowami i nowo otwartymi obiektami
Radisson Hotel Group odnotowała rekordowy rok 2024, rozszerzając globalne portfolio marek o prawie 40 tys. nowych pokojów, realizując swoje kluczowe cele i wzmacniając obecność na całym świecie.
Od chwili pojawienia się na rynku w 2018 r. marka Radisson Collection powiększyła się do prawie 70 hoteli w 2024 r., rozszerzając portfolio w kluczowych lokalizacjach. Obejmowało to podpisanie umów z pierwszymi obiektami Radisson Collection w Paryżu i Madrycie, podpisanie umowy z trzecim obiektem Radisson Collection w Rijadzie oraz otwarcie flagowych hoteli w Rzymie (Włochy) i Srinagarze (Indie).
Radisson Collection Madryt
We współpracy z PPHE Hotel Group Radisson Hotel Group otworzyła w maju art’otel London Hoxton. Na początku 2025 roku Grupa ma również otworzyć art'otel we Włoszech, co będzie włoskim debiutem marki.
Marka Radisson Blu w ubiegłym roku powiększyło portfolio o ponad 20 nowych obiektów, czym potwierdziła silną dynamikę w regionach EMEA i APAC.
Radisson Collection Paryż
Marka Radisson RED zaistniała w kilku nowych lokalizacjach, takich jak Da Nang (Wietnam), Berlin (Niemcy), Auckland (Nowa Zelandia), Wientian (Laos) i Abudża (Nigeria). Warto zwrócić uwagę na debiut marki w Irlandii wraz z otwarciem Radisson RED Galway, w Tajlandii – Radisson RED Phuket Patong Beach. W Polsce, w wielofunkcyjnym kompleksie Unity Centre w Krakowie otwarto 4-gwiazdkowy Radisson RED Hotel (229 pokojów) oraz Radisson RED Apartments (46 apartamentów).
Crystals Beach Resort Belle Mare, a member of Radisson Individuals
Działająca na rynku od 2020 roku marka Radisson Individuals jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się marek w regionie APAC, z prawie 15 obiektami dodanymi tam do portfolio w 2024 roku, m.in. w Udajpur oraz Saket w South Delhi (Indie). W EMEA otwarto nowe obiekty w Omanie, na Sardynii, w Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii — w Surrey, a także w Boltonie, gdzie obiekt jest połączony z siedzibą klubu piłkarskiego Bolton Wanderers, w samym sercu północno-zachodniej Anglii.
Pod koniec roku Grupa przeprowadziła rebranding swojej lifestylowej marki średniej klasy, Prizeotel, na Prize by Radisson. Nowe hotele pod zmienioną nazwą zostały ogłoszone w Gdańsku (Polska) i Berlinie (Niemcy), co dla strategii rozwoju marki jest momentem kluczowym. W Gdańsku obiekt z 126 pokojami będzie zlokalizowany w centrum miasta, 300 metrów od bulwaru nad Motławą.
Radisson Świeradów-Zdrój
Radisson Hotel Group, z ponad 150 obiektami już działającymi i będącymi w budowie, jest obecna w segmencie ekskluzywnych ośrodków wypoczynkowych. Ogłoszono otwarcia nowych obiektów i nowe umowy, co m.in. oznacza rozszerzenie portfolio Grupy na Mauritiusie. W 2024 roku podpisano umowę na nowy kurort w Świeradowie-Zdroju (140 pokojów). Otwarcie hotelu, planowane na początek 2026 roku, będzie dziewiątym ośrodkiem grupy w Polsce.
– Pomimo globalnych zmian geopolitycznych rok 2024 był dla nas udany dzięki nieustannym wysiłkom, by służyć naszym dwóm najważniejszym klientom: gościom i właścicielom. W 2025 r. będziemy nadal stwarzać nowe szanse i możliwości dla wszystkich naszych interesariuszy poprzez rozwijanie istniejących segmentów i partnerstw, a także szukanie nowych biznesowych ścieżek. Dziękujemy naszym właścicielom, partnerom, udziałowcom i oddanym zespołom, których wsparcie i zaufanie pozwalają nam wspólnie osiągać sukcesy – mówi Elie Younes, wiceprezes wykonawcza i globalna dyrektor ds. rozwoju w Radisson Hotel Group.