Marriott International: rekordowy rok w regionie EMEA
Marriott International podsumowuje kolejny rok wzrostu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), ustanawiając nowy rekord roczny pod względem liczby podpisanych umów – 291 kontraktów obejmujących ponad 34 tys. pokojów w 2024 roku. Firma dodała w ubiegłym roku ponad 180 obiektów do swojego portfolio w regionie EMEA, rozszerzając ofertę w różnych segmentach – od przystępnego midscale aż po kategorię luksusową – a także wchodząc na trzy nowe rynki: Luksemburg, Angolę i Senegal.
– Świętowaliśmy wyjątkowy wzrost w regionie EMEA w 2024 roku, z rekordową liczbą podpisanych umów, ekspansją we wszystkich segmentach oraz wejściem na wschodzące rynki – co jeszcze bardziej wzbogaciło nasze portfolio i zapewniło wyjątkowe doświadczenia podróżnicze w tym regionie – powiedział Satya Anand, prezes Marriott International na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Koncentrujemy się na łączeniu ludzi poprzez pasję do podróży. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację tego wzrostowego trendu, aby zaoferować naszym partnerom, członkom Marriott Bonvoy i klientom jeszcze więcej możliwości na poszerzenie horyzontów.
Po rekordowym pod względem zawieranych w regionie umów roku, łączna liczba projektów firmy dla EMEA wzrosła do 596 obiektów na koniec roku, co odpowiada 104 731 pokojom (wzrost o 10 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim). Konwersje były kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost w różnych segmentach i rynkach regionu EMEA, odpowiadając za 45 proc. nowych umów. Dania, Niemcy, Arabia Saudyjska, Turcja czy Wielka Brytania były liderami pod względem liczby nowych umów zawartych przez firmę w 2024 roku.
– Nasze osiągnięcia w zakresie wzrostu w ubiegłym roku, szczególnie w obszarze konwersji, odzwierciedlają zaufanie, jakim darzą nas nasi właściciele, oraz siłę naszych marek, konkurencyjne koszty afiliacji, potężne możliwości generowania przychodów i wielokrotnie nagradzany program lojalnościowy. Region ten nadal oferuje ogromne możliwości rozszerzania naszej obecności w nowych segmentach i na nowych rynkach, dostosowując się do zmieniających się potrzeb zarówno podróżnych krajowych, jak i międzynarodowych – mówi Jerome Briet, dyrektor ds. rozwoju na Europę, Bliski Wschód i Afrykę
Najważniejsze osiągnięcia Marriott w regionie EMEA w 2024 roku
Marriott odnotował silny wzrost we wszystkich segmentach w regionie EMEA w 2024 roku. Wśród kluczowych podpisanych umów znalazły się: 26 nowych umów w segmencie luksusowym (zwiększając łączną liczbę projektów w regionie do ponad 80 hoteli i resortów), 34 umowy dla Four Points Flex by Sheraton (konwersyjnej marki midscale, co czyni ją marką z największą liczbą podpisanych umów w Europie w 2024 roku w portfolio Marriott Bonvoy), 50 umów w segmencie premium dla marek Autograph Collection, Tribute Portfolio i Marriott Hotels podpisanych w regionie w zeszłym roku, 39 umów dla marek Courtyard by Marriott, Four Points by Sheraton i Moxy Hotels, które rozwijały się w segmencie select service, 11 nowych projektów w segmencie rezydencji, zwiększając całkowite portfolio Marriott w regionie EMEA do 72 lokalizacji na koniec roku (42 projekty w przygotowaniu i 30 już otwartych).
Najważniejsze otwarcia hoteli Marriott w regionie EMEA w 2024 roku
W 2024 roku Marriott dodał 181 nowych obiektów i niemal 20 tys. pokojów do swojego portfolio w regionie EMEA. Kluczowe otwarcia obejmowały: debiut Ritz-Carlton Reserve w regionie EMEA z otwarciem Nujuma, a Ritz-Carlton Reserve nad Morzem Czerwonym w Arabii Saudyjskiej, ekspansję W Hotels dzięki otwarciu W Prague, St. Regis w Serbii i Omanie, wraz z otwarciem The St. Regis Belgrade i The St. Regis Al Mouj Muscat Resort, cztery nowe obiekty The Luxury Collection (Koenigshof, a Luxury Collection Hotel, Monachium, Hôtel du Couvent, a Luxury Collection Hotel, Nicea, Bab Samhan, a Luxury Collection Hotel, Diriyah, Sansarayan Han, a Luxury Collection Hotel, Stambuł), pierwszy hotel Fairfield by Marriott w Europie (Fairfield by Marriott Copenhagen Nordhavn). Moxy Hotels świętowało 10-lecie w Europie, otwierając sześć nowych hoteli, w tym debiut marki w Hiszpanii, Moxy Barcelona, oraz Moxy Luxembourg Airport – pierwszy hotel Marriott w Luksemburgu. Grupa Marriott weszła na rynki Angoli i Senegalu, dzięki otwarciom Protea Hotel Luanda i Courtyard Dakar Diamniadio.
Marriott International, Inc. (Nasdaq: MAR) z siedzibą w Bethesda, Maryland, USA, zarządza portfolio z ponad 9300 obiektami w ponad 30 markach w 144 krajach i regionach. Marriott zajmuje się operowaniem, franczyzowaniem oraz licencjonowaniem hoteli, rezydencji, nieruchomości typu timeshare i innych form zakwaterowania na całym świecie. Firma oferuje program lojalnościo Marriott Bonvoy®.