Marriott International: rekordowy rok w regionie EMEA

Marriott International podsumowuje kolejny rok wzrostu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), ustanawiając nowy rekord roczny pod względem liczby podpisanych umów – 291 kontraktów obejmujących ponad 34 tys. pokojów w 2024 roku. Firma dodała w ubiegłym roku ponad 180 obiektów do swojego portfolio w regionie EMEA, rozszerzając ofertę w różnych segmentach – od przystępnego midscale aż po kategorię luksusową – a także wchodząc na trzy nowe rynki: Luksemburg, Angolę i Senegal.
 
– Świętowaliśmy wyjątkowy wzrost w regionie EMEA w 2024 roku, z rekordową liczbą podpisanych umów, ekspansją we wszystkich segmentach oraz wejściem na wschodzące rynki – co jeszcze bardziej wzbogaciło nasze portfolio i zapewniło wyjątkowe doświadczenia podróżnicze w tym regionie – powiedział Satya Anand, prezes Marriott International na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Koncentrujemy się na łączeniu ludzi poprzez pasję do podróży. Z niecierpliwością czekamy na kontynuację tego wzrostowego trendu, aby zaoferować naszym partnerom, członkom Marriott Bonvoy i klientom jeszcze więcej możliwości na poszerzenie horyzontów.
 
Po rekordowym pod względem zawieranych w regionie umów roku, łączna liczba projektów firmy dla EMEA wzrosła do 596 obiektów na koniec roku, co odpowiada 104 731 pokojom (wzrost o 10 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim). Konwersje były kluczowym czynnikiem napędzającym wzrost w różnych segmentach i rynkach regionu EMEA, odpowiadając za 45 proc. nowych umów. Dania, Niemcy, Arabia Saudyjska, Turcja czy Wielka Brytania były liderami pod względem liczby nowych umów zawartych przez firmę w 2024 roku.
 
– Nasze osiągnięcia w zakresie wzrostu w ubiegłym roku, szczególnie w obszarze konwersji, odzwierciedlają zaufanie, jakim darzą nas nasi właściciele, oraz siłę naszych marek, konkurencyjne koszty afiliacji, potężne możliwości generowania przychodów i wielokrotnie nagradzany program lojalnościowy. Region ten nadal oferuje ogromne możliwości rozszerzania naszej obecności w nowych segmentach i na nowych rynkach, dostosowując się do zmieniających się potrzeb zarówno podróżnych krajowych, jak i międzynarodowych – mówi Jerome Briet, dyrektor ds. rozwoju na Europę, Bliski Wschód i Afrykę
 
Najważniejsze osiągnięcia Marriott w regionie EMEA w 2024 roku
Marriott odnotował silny wzrost we wszystkich segmentach w regionie EMEA w 2024 roku. Wśród kluczowych podpisanych umów znalazły się: 26 nowych umów w segmencie luksusowym (zwiększając łączną liczbę projektów w regionie do ponad 80 hoteli i resortów), 34 umowy dla Four Points Flex by Sheraton (konwersyjnej marki midscale, co czyni ją marką z największą liczbą podpisanych umów w Europie w 2024 roku w portfolio Marriott Bonvoy), 50 umów w segmencie premium dla marek Autograph Collection, Tribute Portfolio i Marriott Hotels podpisanych w regionie w zeszłym roku, 39 umów dla marek Courtyard by Marriott, Four Points by Sheraton i Moxy Hotels, które rozwijały się w segmencie select service, 11 nowych projektów w segmencie rezydencji, zwiększając całkowite portfolio Marriott w regionie EMEA do 72 lokalizacji na koniec roku (42 projekty w przygotowaniu i 30 już otwartych).
 
Najważniejsze otwarcia hoteli Marriott w regionie EMEA w 2024 roku
W 2024 roku Marriott dodał 181 nowych obiektów i niemal 20 tys. pokojów do swojego portfolio w regionie EMEA. Kluczowe otwarcia obejmowały: debiut Ritz-Carlton Reserve w regionie EMEA z otwarciem Nujuma, a Ritz-Carlton Reserve nad Morzem Czerwonym w Arabii Saudyjskiej, ekspansję W Hotels dzięki otwarciu W Prague, St. Regis w Serbii i Omanie, wraz z otwarciem The St. Regis Belgrade i The St. Regis Al Mouj Muscat Resort, cztery nowe obiekty The Luxury Collection (Koenigshof, a Luxury Collection Hotel, Monachium, Hôtel du Couvent, a Luxury Collection Hotel, Nicea, Bab Samhan, a Luxury Collection Hotel, Diriyah, Sansarayan Han, a Luxury Collection Hotel, Stambuł), pierwszy hotel Fairfield by Marriott w Europie (Fairfield by Marriott Copenhagen Nordhavn). Moxy Hotels świętowało 10-lecie w Europie, otwierając sześć nowych hoteli, w tym debiut marki w Hiszpanii, Moxy Barcelona, oraz Moxy Luxembourg Airport – pierwszy hotel Marriott w Luksemburgu. Grupa Marriott weszła na rynki Angoli i Senegalu, dzięki otwarciom Protea Hotel Luanda i Courtyard Dakar Diamniadio.
 
Marriott International, Inc. (Nasdaq: MAR) z siedzibą w Bethesda, Maryland, USA, zarządza portfolio z ponad 9300 obiektami w ponad 30 markach w 144 krajach i regionach. Marriott zajmuje się operowaniem, franczyzowaniem oraz licencjonowaniem hoteli, rezydencji, nieruchomości typu timeshare i innych form zakwaterowania na całym świecie. Firma oferuje program lojalnościo Marriott Bonvoy®.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl