Mercure Szklarska Poręba otwarty
Położony w Karkonoszach czterogwiazdkowy Mercure Szklarska Poręba przyjął pierwszych gości. Inwestorzy i twórcy wykorzystali lokalne akcenty – hotel nawiązuje do legendy o Duchu Gór. Oferuje 140 pokoje, dwa baseny, spa, restaurację Bergo by Mateusz Gessler i 200 m2 przestrzeni konferencyjnej. Można tu organizaować spotkania dla około 140 gości.
Mercure Szklarska Poręba oferuje 140 nowoczesne i przestronne pokoje. Wśród nich znalazły się pokoje z antresolą czy osobnym salonem. Apartamenty, z których największy liczy 70 mkw., posiadają wbudowane aneksy kuchenne. Przestrzeń konferencyjno-bankietowa ma powierzchnię ponad 200 m2. Obiekt posiada dwa baseny: wewnętrzny i zewnętrzny, strefę spa z czterema gabinetami zabiegowymi i sauną oraz centrum fitness. Obiekt dzieli 150 metrów od stacji narciarskiej Ski Arena Szrenica. Architektura hotelu łączy tradycję górską i nowoczesność.
– Ideą naszego hotelu jest stworzenie atmosfery slow life, której tempo wyznacza otaczająca nas przyroda i wyjątkowo górska aura, która zachwyca o każdej porze roku. Bliskość stoków narciarskich i możliwość wypożyczenia nart w hotelu ucieszy każdego miłośnika zimowego szaleństwa. Zaś goście szukający harmonii i ukojenia, odnajdą się w otulinie kojącego krajobrazu czy hotelowej strefie spa i wellness, w której znalazł się także basen z wyjątkowym widokiem na las – mówi Daniel Kasieczka, dyrektor generalny Mercure Szklarska Poręba.
Kuchnia: lokalność w nowoczesnym wydaniu
Sercem hotelu jest restauracja Bergo, której menu stworzył uznany restaurator i kucharz Mateusz Gessler. Łączy ona smaki staropolskiej i regionalnej kuchni z Dolnego Śląska i Karkonoszy z nowoczesnymi trendami sztuki kulinarnej. Menu restauracji dopasowane jest do pór roku, zmieniając się zależnie od otoczenia i bazuje na produktach lokalnych kuchni kresowej i śląskiej. Obok autorskiej kombinacji dań, goście każdego dnia mogą liczyć na świeże pieczywo wypiekane na miejscu, w hotelu.
Historia: inspiracja z karkonoskich legend
Jak każdy obiekt marki Mercure (Accor), nowy hotel w Szklarskiej Porębie nawiązuje do lokalnego ducha regionu, czerpiąc inspirację do guest experience z jednej z miejscowych legend. Jest nią średniowieczna przypowieść o Duchu Gór, od którego nazwę wzięły Karkonosze, i skale, która uchroniła pewnego młodzieńca przed gniewem ducha. Ta sama skała znajduje się dziś w sercu Szklarskiej Poręby, a nawiązania do niej są wplecione w wystrój hotelu. Wykorzystanie naturalnych materiałów, jak drewno i kamień są podstawą designu obiektu, stwarzając spokojny i przyjemny nastrój. Przyjemne odcienie kolorystyczne, wykorzystanie oświetlenia oraz naturalnej roślinności wzbogaca atmosferę korespondującą z malowniczym otoczeniem obiektu, który dzięki zewnętrznym elementom z drewna i kamienia dobrze wpisuje się w górski krajobraz.
– Niewiele osób zna lokalne legendy i historie związane z Karkonoszami czy Sudetami dlatego cieszymy się, że w połączeniu z lokalnym i wyjątkowym duchem marki Mercure możemy zaoferować naszym gościom nie tylko dawkę wymarzonego wypoczynku, ale i lokalnej wiedzy czy odrobiny folkloru. Wśród miejscowych wierzeń, wejście na legendarną skałę pozwala zaczerpnąć mocy czterech żywiołów, co, wierzymy, przyniesie gościom odwiedzającym nasz hotel powodzenie – przekonuje Daniel Kasieczka.
Za pre-opening Mercure Szklarska Poręba odpowiadała spółka PI Management, a po otwarciu zarządzać nim będzie Condo.pl. Inwestorem jest warszawska spółka Orkan Real Estate, na czele której stoi Maciej Wandzel. Wnętrza hotelu zostały zaprojektowane przez Tremend.