Mövenpick debiutuje we Wrocławiu
Marka Mövenpick, należąca do grupy Accor, ogłasza otwarcie nowego obiektu w Polsce. 3 marca pierwszych gości przyjął Mövenpick Grand Hotel Wrocław. To kolejne otwarcie marki premium w Polsce, po udanym debiucie w Karpaczu.
Położony w sercu Wrocławia, Mövenpick Grand Hotel Wrocław oferuje 179 pokojów i apartamentów, a także sale konferencyjne. Nowy hotel znajduje się w budynku z ponad stuletnią historią i tradycją hotelarską. Na gości hotelu czeka restauracja, która serwuje dania kuchni europejskiej. Nie zabraknie w niej także słynnego „Chocolate Hour”, czyli popołudniowej degustacji czekolady, z której słyną hotele Mövenpick na całym świecie. Na miłośników aktywnego wypoczynku czeka strefa fitness i sauny.
– Otwarcie drugiego hotelu Mövenpick w Polsce pokazuje potencjał rozwoju usług hotelowych segmentu premium nie tylko w kraju, ale i całym regionie. Wrocław i ponad 100-letni budynek, w którym od zawsze mieścił się hotel, to wymarzona lokalizacja, by rozpocząć ten nowy rozdział dla marki – mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek, vice president franchise operation Eastern Europe – Jesteśmy przekonani, że dzięki wysokim standardom w połączeniu z doskonałą lokalizacją i duchem marki, Mövenpick Grand Hotel Wrocław szybko stanie się wizytówką Wrocławia i miejscem, do którego goście z całej Polski i zagranicy będą chętnie wracać.
Niegdyś znany jako Hotel du Nord, a potem jako Grand, budynek, w którym dziś mieści się Mövenpick Grand Hotel Wrocław przez lata był synonimem luksusu i jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli stolicy Dolnego Śląska. Po II wojnie światowej z budynku ocalały jedynie zewnętrzne mury, a wszystkie secesyjne elementy dekoracyjne bezpowrotnie przepadły. Po ponad 7-letniej renowacji i modernizacji w ścisłej współpracy dewelopera z architektami i konserwatorem zabytków, budynek, a wraz z nim hotel szwajcarskiej marki premium ponownie wraca do hotelarskiej tradycji w pełnej okazałości. Zawarte w wystroju elementy elewacji i dekoracje zostały odtworzone na podstwie archiwalnych zdjęć i szkiców, udało się także przywrócić historyczny układ przestrzenny budynku z zastosowaniem nowoczesnych i zrównoważonych rozwiązań hotelarskich.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że tchnęliśmy nowe życie w jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia, przywracając mu dawną świetność, łącząc ją z nowoczesnymi rozwiązaniami. Naszym celem od początku było zachowanie wyjątkowego dziedzictwa tego miejsca, aby stworzyć przestrzeń, która zachwyci zarówno miłośników historii, jak i gości poszukujących najwyższych standardów komfortu i obsług – podkreśla Grzegorz Rojek, prezes zarządu Cohm.
Za projektem wnętrz hotelu stoi wrocławskie studio Mixd, wielokrotnie doceniane i nagradzane za swoje projekty wnętrz hotelowych w Polsce i na arenie międzynarodowej.
– Bardzo się cieszymy, że mieliśmy w naszym rodzinnym mieście okazję zaprojektować tak wyjątkowy obiekt. W designie połączyliśmy inspiracje architekturą przełomu XIX i XX wieku, hotelową tradycją obiektu, zaprojektowanego pierwotnie przez Paula Rothera, i samą marką Mövenpick, a szczególnie jej kulinarnym dziedzictwem – mówi Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny Mixd. – Uważne oko dostrzeże elementy nawiązujące do stylu art deco, paryskich hoteli i kawiarni oraz apetyczne odcienie kawy, czekolady i szampana.
Mövenpick Grand Hotel Wrocław znajduje się w sąsiedztwie dworca głównego. W odległości krótkiego spaceru od hotelu znajdują się najważniejsze zabytki i atrakcje Wrocławia, takie jak Rynek, Ostrów Tumski, Hala Stulecia czy też Wrocławski Ogród Zoologiczny.
Goście zatrzymujący się w Mövenpick Grand Hotel Wrocław mogą korzystać z ALL –programu lojalnościowego Accor.
Zobacz Mövenpick Grand Hotel Wrocław w Wyszukiwarce Obiektów Konferencje.pl >>>