Bartłomiej Barski nowym prezesem Sopockiej Organizacji Turystycznej
Bartłomiej Barski wygrał konkurs na prezesa Sopockiej Organizacji Turystycznej (SOT) i z dniem 11 maja oficjalnie rozpoczął pracę na rzecz promocji turystycznej miasta Sopotu.
Od ponad 12 lat zawodowo związany jest z branżą turystyczną. Zna problemy turystów i odwiedzjących od podszewki, swoje pierwsze doświadczenia zdobywał na stanowisku specjalisty ds. turystyki w punkcie Informacji Turystycznej w Porcie Lotniczym Gdańsk. Pasja do podróży i chęć dalszego rozwoju owocowały kolejnymi awansami w strukturach Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Ostatnie sześć lat pełnił funkcję menedżera Pionu Operacyjnego & Convention Bureau, co wiązało się z reprezentowaniem Miasta Gdańska i Visit Gdansk podczas targów turystyki biznesowej, wydarzeniach b2b, konferencjach branżowych i międzynarodowych organizacjach (ICCA, ECM, Cruise Baltic). Wraz z zespołem współtworzył takie wydarzenia jak: „Nowe Trendy w Turystyce” czy „Let’s Meet. Event Professionals Forum”. Jednocześnie koordynował kilkunastoosobowy zespół Informacji Turystycznej i był project managerem Karty Turysty. Praca Bartłomieja Barskieo została doceniona przez branżę soptkań i wydarzeń i jury konkursu MP Power Awards® - znalazł się w złotej trójce ostatniej edycji plebiscytu MP Power 12 w kategorii Convention Bureau / Biuro Marketingu Miejsc.
Ze względu na swoje dotychczasowe doświadczenie chce wzmocnić sopocką branżę MICE i zbudować wspólną konferencyjną ofertę, która zapewni ruch w branży również poza sezonem. Na przykład poprzez dołączenie SOT do City Destinations Alliance (do niedawna ECM), by wymieniać doświadczenia i czerpać wzorce od innych turystycznych destynacji z całej Europy. Planuje również kontynuować promocję uzdrowiskowego charakteru Sopotu, między innymi włączając organizację w współtworzenie przyszłorocznych obchodów 200-lecia tradycji kuracyjnych miasta.
Prywatnie szczęśliwy mąż i tata dwójki wspaniałych małolatów. Przez 15 lat trenował piłkę nożną. Bieganie ma we krwi dlatego teraz biega już bez piłki głównie w półmaratonach. Fan klocków Lego. Z Sopotem wiążą go też relacje rodzinne, gdyż to stąd pochodzi jego druga połówka.
Sopocka Organizacja Turystyczna działa od ponad 24 lat. Misją organizacji jest promocja Sopotu w kraju i zagranicą. SOT zajmuje się organizacją wydarzeń, tworzeniem materiałów promocyjnych, prowadzeniem kampanii offline i online pokazujących Sopot jako najlepszą destynację turystyczną. Jednocześnie prowadzi działania wspierające rozwój lokalnej branży. Buduje platformę współpracy pomiędzy administracją, instytucjami kulturalnymi oraz podmiotami gospodarczymi, których działalność ma istotne znaczenie dla lokalnego rynku turystycznego.