Dariusz Maciołek na nowym stanowisku w BNP Paribas
Z początkiem stycznia Dariusz Maciołek objął nowe stanowisko w BNP Paribas Bank Polska – CXO (chief experience officer), które łączy z dotychczasową funkcję CMO (chief marketing officer).
– Przez ostatnie 6 lat miałem przyjemność pełnić rolę CMO, współtworząc strategię marketingową banku, budując silną markę i wspierając rozwój naszych produktów. Teraz przede mną nowe wyzwanie – spojrzenie na doświadczenia klientów z jeszcze szerszej perspektywy, integrując marketing i customer experience – wyjaśnia Dariusz Maciołek. – Wierzę, że klucz do sukcesu to synergia – zarówno w pracy zespołowej, jak i w podejściu do klienta. Razem z fantastycznym zespołem będziemy dążyć do tego, aby wnieść doświadczenia naszych klientów na jeszcze wyższy poziom, tworząc rozwiązania, które będą zarówno funkcjonalne, jak i inspirujące.
Dariusz Maciołek zarządza marketingiem BNP Paribas Bank Polska od połowy 2018 roku. Za prowadzenie marki BNP Paribas został uhonorowany tytułem AdMarketer roku 2020, CMO of the Year 2021 oraz Grand Prix w konkursie Dyrektor Marketingu Roku 2022.
Wcześniej pełnił funkcję dyrektora komunikacji i zarządzania marką ubezpieczyciela Aviva, był dyrektorem marketingu PGE Polskiej Grupy Energetycznej. Był także zawodowo związany z PZU, RaboDirect czy International Personal Finance (Provident).
Kampanią „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach” zapoczątkował w sektorze bankowym trend komunikacji dotykającej ważnych społecznie tematów i łamiących stereotypy. Konsekwentnie kontynuuje obrany kierunek działań, dzięki czemu BNP Paribas przestał być postrzegany jako uprawiający hard-sell bank, a zyskał wizerunek angażującego ludzi oraz mówiącego o tym, co dla nich ważne. Kolejne kampanie: „Doceniaj, nie oceniaj”, „Ty jesteś zmianą, a my bankiem zmieniającego się świata”, „Jeszcze będzie przepięknie” czy „Kiedy to się skończy” oraz akcja angażująca młodych w szkołach „Gdzie są nasze patronki?” umocniły pozycję BNP Paribas w obszarze „odpowiedzialnej komunikacji”.
Dariusz Maciołek miał także znaczący udział w realizacji nagradzanego w Polsce i na świecie projektu „Ostatni Twój Weekend” (wraz z Gazeta.pl, Mastercard i agencją VMLY&R). Kampania zdobyła 5 lwów w Cannes Lions w tym pierwsze Grand Prix oraz Titanium dla Polski. BNP Paribas jako pierwsza marka w Polsce – rozpoczęła komunikację parasolową opartą o Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDG) wypracowane przez ONZ, oferując klientom produkty wspierające realizację SDG.
Zasiada w zarządzie Polskiej Organizacji Reklamodawców, jest członkiem Rady Nadzorczej IAA Polska. Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w kadencji 2023-2025.
Nagrodzony również przez środowisko eventowe – laureat dziesiątej edycji MP Power Awards®.