Idea Creative Group dla marki Michelin
Agencja Idea Creative Group odpowiadała za realizację piątej edycji akcji Kilometry Pomocy Michelin, która odbyła się w Olsztynie.
Kilometry Pomocy Michelin to charytatywna impreza sportowa, która wpisała się w terminarz imprez na Warmii i Mazurach. Jak pokazała wspólna akcja pracowników Michelin z mieszkańcami Olsztyna, możliwe jest połącznie zdrowego trybu życia z pomaganiem przez zabawę.
Każdy pokonany przez uczestników kilometr – rowerem, marszem bądź biegiem – Michelin zamienia na złotówki i przekazuje na zakup sprzętu medycznego. W tym roku celem imprezy było wyposażenie stanowiska do intensywnej terapii noworodka na Klinicznym Oddziale Patologii i Wad Wrodzonych Noworodków i Niemowląt Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego im. prof dr. Stanisława Popowskiego.
Kompleksową produkcją wydarzenia zajęła się agencja Idea Creative Group. – Możliwość powrotu do wydarzeń plenerowych jest bezcenna, albowiem towarzyszą im emocje, które na długo pozostają w uczestnikach. Warto zaznaczyć, że Kilometry Pomocy Michelin to realna pomoc nie tylko placówce, lecz całej społeczności regionu warmińsko-mazurskiego. Stanowi to bezcenny wkład we wzrost społecznej świadomości odnośnie bezinteresownej pracy na rzecz drugiego człowieka – mówi Aneta Radzimirska, CEO Idea Creative Group.
Agencja odpowiedzialna była za stworzenie sceny z ekraniami diodowymi, a także przygotowanie stref podczas wydarzenia, które były przeznaczone dla zawodników, jak i kibiców. Poszczególne konkurencje pokazywane były na telebimach za pomocą obrazu z kilku kamer, w tym zamieszczonej na dronie. Z uwagi na indywidualny i zbiorowy pomiar czasu wraz z przebytym dystansem, na potrzeby eventu powstała platforma internetowa, która – z racji przedstawiania w czasie rzeczywistym osiągniętych rezultatów zarówno z poziomu poszczególnych uczestników, jak i sumy osiągniętych kilometrów – musiała spełniać restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa.
W ramach kompleksowego przygotowania wydarzenia Idea Creative Group odpowiadała również za techniczne aspekty akcji – w tym wynajem terenu, zdobycie niezbędnych pozwoleń na stworzenie tras (rowerowych oraz biegowych), a także ich wyznaczenie i oznakowanie.
Agencja odpowiadała również za identyfikację wizualną wydarzenia oraz spójność wszystkich elementów graficznych akcji.
Podczas realizacji eventu zastosowano ekologiczne rozwiązania – zawodnicy dostali wodę w butelkach z recyklingu, a na przekąskę – jabłka. Zrezygnowano z drukowanych banerów, promujących wydarzenie i postawiono na ich digitalową formę. W ramach podziękowań dla wszystkich uczestników przygotowany został medal, zawieszony na wstążce z materiału z recyklingu.