Odpowiedzialne urodziny Food Town w Fabryce Norblina
Pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina połączyły celebrację jubileuszu z rozmową o odpowiedzialnych eventach. Organizatorzy policzyli ślad węglowy spotkania i zrekompensowali wpływ organizacji eventu na środowisko.
W październiku 2022 roku Food Town w Fabryce Norblina w Warszawie obchodził pierwsze urodziny. Jedno z jubileuszowych wydarzeń skierowane było do meeting plannerów. Oprócz celebracji, spotkanie poświęcone było rozmowie wartości wydarzeń, a organizatorzy urodzin zneutralizowali 100 proc. nieuniknionych emisji gazów cieplarnianych wynikających z organizacji eventu.
Food Town w Fabryce Norblina to największe tego typu miejsce w Warszawie. Goście i organizatorzy wydarzeń w pięciu zabytkowych hala fabrycznych (o łącznej powierzchni 3200 mkw.) znajdą pięć autorskich barów i 23 koncepty gastronomiczne kuchni z różnych stron świata oraz eventową przestrzeń Gimlet. Dla twórców Food Town ważne było zachowanie unikalnego historycznego charakteru budynków Fabryki Norblina i wkomponowanie nowej funkcji w sposób naturalny i przyjazny zarówno dla otoczenia fabrycznych hal, jak odwiedzających konsumentów, organizatorów i uczestników wydarzeń. Food Town w Fabryce Norblina stało się miejscem, które z dużym szacunkiem odnosi się do historii i tradycji, jednocześnie biorąc to, co najlepsze z nowoczesności i różnorodności. Dlatego pierwsze urodziny były jednocześnie uroczyste i odpowiedzialne. Program spotkania zakładał debatę poświęconą tworzeniu wartościowych wydarzeń.
Organizatorzy wydarzenia wspólnie z uczestnikami sprawdzili, jaki wpływ na środowisko będzie miała organizacji urodzinowego eventu, policzyli jego emisyjność, a następnie zneutralizowali 100 proc. nieuniknionych emisji gazów cieplarnianych wynikających z organizacji spotkania.
W wydarzeniu wzięło udział 150 przedstawicieli agencji eventowych oraz docelowych klientów (przedstawicieli korporacji, stowarzyszeń, instytucji odpowiedzialnych za organizację wydarzeń).
Raport: Wpływ wydarzenia "Pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina" na środowisko
Ślad węglowy policzony i zrekompensowany
Zadaniem, jakie postawili sobie organizatorzy urodzin, było zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko, policzenie śladu węglowego, a następnie podjęcie kroków, które pozwolą ten negatywny wpływ zrekompensować. Dlatego już na etapie rejestracji uczestnicy byli zachęcani do dotarcia na wydarzenie – jeśli to możliwe – komunikacją miejską. Żeby jak najoptymalniej przygotować catering, zostali zapytani również o to, czy jędzą mięso, czy korzystają z oferty wegetariańskiej lub wegańskiej. Okazało się, że docierając na wydarzenie ponad 40 proc. gości wybrało właśnie komunikację miejską, a niemal jedna czwarta uczestników przybyła na wydarzenie pieszo. Trzecim w kolejności środkiem komunikacji, jaki wybrali goście urodzinowego eventu był samochód (17 proc.). Ponad 30 proc. gości zdecydowało się tego wieczoru na wybór dań bezmięsnych.
Większość uczestników urodzin (90 proc.) na pytanie, czy warto liczyć ślad węglowy wydarzeń, odpowiedziała twierdząco. Natomiast niespełna jedna piąta z nich (19 proc.) podjęła już próbę sprawdzenia, jaki wpływ na środowisko ma organizowane przez nich wydarzenie.
Ślad węglowy eventu został policzony przy użyciu kalkulatora TerGo: Check Your Event. Aby sporządzić raport, sprawdzane były takie składowe wydarzenia jak: transport uczestników i potrzebny do realizacji eventu, zużycie prądu, wielkość cateringu, wykorzystane materiały oraz odpady. Całkowity ślad węglowy wydarzenia przed kompensacją to niemal 1,5 tony CO2 , co oznacza 9,9 kg CO2 na uczestnika spotkania. Dla porównania – średni dzienny ślad węglowy Polaka to 22,6 kg, a ślad węglowy urodzin (ich przygotowań i realizacji) jest porównywalny z tym, jaki zostawiłby samochód osobowy na trasie Gdynia – Kraków.
Organizatorzy zrekompensowali negatywny wpływ wydarzenia na środowisko, inwestując w projekt offsetu prowadzony przez TerGo w Belize. Projekt jest prowadzony zgodnie z międzynarodowymi standardami, wytycznymi Unii Europejskiej oraz standardem International Forestry Carbon Credit. Rekompensatę klimatyczną organizacji wydarzenia potwierdza certyfikat.
Gimlet / Food Town w Fabryce Norblina: Sylwia Banaszewska (MeetingPlanner.pl), Kinga Rylska (Food Town), Joanna Janecka (Food Town), Magdalena Kondas (MeetingPlanner.pl)
Spotkania muszą mieć sens i pozytywny wpływ
W debacie „#Meanigfulmeetings, między potrzebą spotykania się a ograniczeniami, czyli jak robić eventy, które mają znaczenie” wzięli udział Dawid Bednarski (creative director, Imagine Nation), Tomasz Cieślak (kierownik Działu Komunikacji Wewnętrznej, Rossmann Polska), Joanna Gorczyca (dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju PZU), Ewa Kiełsznia (communication & PR manager, TerGo), Michael Motz (współtwórca i właściciel konceptu Food Town), Katarzyna Piwowar (dyrektor kreatywna KDK Events) oraz w roli moderatorki Magdalena Kondas (redaktor naczelna MeetingPlanner.pl). Zdaniem rozmówców eventy są niezbędnym narzędziem w komunikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej, ale w obecnej sytuacji zmienia się sposób ich realizacji. Ich organizatorzy powinni, analizując jego cel, szukać wartości, głębszego sensu, patrzeć na wydarzenia w szerszej perspektywie – wpływu zarówno na uczestników, jak i lokalną społeczność. Przed twórcami wydarzeń stoją wyzwania dotyczące podejmowania ważnych społecznie tematów lub angażowania się w społeczne inicjatywy. Planując wydarzenie, zarówno jego logistykę, jak i kreując jego treść, powinni brać pod uwagę wpływ wydarzenia na środowisko, w szczególności minimalizować ten negatywny, a to zrównoważone podejście zaczyna się już na etapie planowania, przygotowania briefu i kreślenia wstępnych pomysłów. Aby osiągnąć cele, być skutecznym w projektowaniu zrównoważonych eventów niezbędna jest otwarta i mądra współpraca klienta, agencji i dostawców usług niezbędnych do realizacji wydarzeń, w tym przede wszystkim ich lokalizacji. Dlatego między innymi właściciele Food Town w Fabryce Norblina przy okazji swoich urodzin chcieli podjąć właśnie ten temat. Swoje zaangażowanie w stworzenie miejsca, które będzie szanowało historię, promowało jakościowe koncepty gastronomiczne, będzie przestrzenią dobrej, ale i odpowiedzialnej zabawy, podkreślali w rozmowie Michael Motz (współtwórca i właściciel konceptu Food Town) i Tomasz Małek (beverage director, Food Town).
O koncepcji, unikalności i ofercie Food Town w Fabryce Norblina – rozmowa Michael Motz (współtwórca i właściciel konceptu Food Town), Tomasz Małek (beverage director, Food Town) i Magdalena Kondas (MeetingPlanner.pl)
Podczas pierwszych urodzin Food Town w Fabryce Norblina na scenie Gimlet Live wystąpiła Laura Godziejewska – wokalistka, autorka tekstów, kompozytorka. Uczestnicy urodzin poznali miejsce podczas Food Town Game – z wykazem zadań zwiedzili cały teren Food Town, szukając odpowiedzi na pytania dotyczące nazw konceptów kulinarnych, serwowanego menu czy specjałów dostępnych tylko w tym miejscu. Wydarzenie otworzyły Sylwia Banaszewska (prezes zarządu MeetingPlanner.pl) i Magdalena Kondas (redaktor naczelna). O ofercie, możliwościach miejsca i wydarzeniach, jakie się tam odbywają mówiły: Kinga Rylska (dyrektor marketingu Food Town), Joanna Janecka (head of events), Milena Nawrat (marketing manager), Marta Kondej (booking manager).
Na scenie Gimlet Live wystąpiła Laura Godziejewska
Pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina w przestrzeni eventowej Gimlet
Wydarzenie #Meaningfulmeetings, czyli pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina odbyło się 18 października 2022 roku. Było współorganizowane przez Food Town w Fabryce Norblina i MeetingPlanner.pl. Spotkanie odbyło się w ramach cyklu MP MICE & More®.
Zobacz fotorelacje
Fot. Kamil Kozielewicz, ZdjeciaEventowe.pl
Pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina 1 >>>
Pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina 2 >>>
Pierwsze urodziny Food Town w Fabryce Norblina 3 >>>
Zobacz też: Michael Motz: Goście czują się u nas dobrze >>>
Zobacz też Food Town w Fabryce Norblina z ofertą dla event managerów >>>