Gala Bestsellery Empiku 2022 z zasięgiem ponad 6 mln widzów

Organizatorzy gali Bestsellerów Empiku postawili na dywersyfikację kanałów transmisji, co przełożyło się na rekordową widownię. Łączny zasięg przekroczył 6 mln osób. Producentem wykonawczym gali była dentsu Polska. Agencja została wyłoniona w toku przetargu.
 
Gala Bestsellerów Empiku 2022, która odbyła się w kompleksie Studia Łubinowa, w Warszawie, była transmitowana jednocześnie w telewizji i internecie, odpowiadając na potrzeby dwóch różnych grup odbiorców – tradycyjnych widzów tv oraz digital native’ów. Dynamiczne widowisko, topowi artyści i oryginalne wykonania muzyczne m.in. Dawida Podsiadły, sanah, SB Maffija czy Mrozu z Vito Bambino przełożyły się na – jak podkreśla Empik – ogromny zasięg – w TVN było to 3,56 mln widzów (RCH w osobach wg panelu OOH w grupie All 4+) a w kanałach online – 2,47 mln (stan na 13.02, godz.12.00). Na widowni było kilkaset gości.

– 36-proc. wzrost zasięgu gali w online rok do roku to niewątpliwie efekt tego, że po raz kolejny postawiliśmy na dedykowany – zróżnicowany i atrakcyjny content do tego kanału. Kluczowe było dla nas utrzymanie uwagi i zainteresowania odbiorców przez trzy godziny, tym bardziej, że w streamingu mamy nie tyle widzów, co aktywnych uczestników wydarzenia, którzy na bieżąco komentują i oceniają poszczególne elementy programu. Zostawili oni ponad 30 tys. reakcji live na YouTube i Facebooku – podkreśla Artur Malinowski, CMO w Empiku.

Widzowie streamu oglądali więc galę bez przerw – telewizyjne przerwy reklamowe wypełniały dodatkowe występy m.in. Margaret i Natalii Szroeder. Były wywiady z nagrodzonymi, komentarze ekspertów na gorąco i konkursy dla internautów. Galę poprowadził Marcin Prokop, natomiast gospodarzami sceny online byli Red Lipstick Monster i Karol Paciorek. Po raz kolejny entuzjazm internautów wzbudzili także tłumacze języka migowego Alicja Szurkiewicz i Bernard Kinow, obecni na ekranie podczas całej transmisji online – również podczas utworów muzycznych.

– W tej skomplikowanej produkcji znaczenie miała również wielowymiarowa scenografia, która pozwalała na ciągłą zmianę planów i ujęć, a tym samym wpływała na dynamikę gali i odbiór wydarzenia przez widzów online i tv. Fantastycznie sprawdziła się ponadto orkiestra pod wodzą Kuby Galińskiego, która nie tylko wzbogaciła muzycznie wykony naszych gwiazd, ale również „puentowała” to, co się dzieje na scenie. Cieszymy się, że po pandemicznej przerwie wróciliśmy do pełnej publiczności w studio, bo jej żywiołowe reakcje bez wątpienia podbijały emocje po drugiej stronie ekranu – dodaje Artur Malinowski.

To był 24. finał całorocznego plebiscytu, który przypieczętował sukces twórców najpopularniejszych książek, muzyki, filmów oraz produkcji audio. Bestsellery Empiku 2022 trafiły w ręce tych, którzy odegrali w ubiegłym roku kluczowe role w świecie kultury. Statuetki zostały przyznane w kilkunastu kategoriach, a wśród laureatów znaleźli się m.in. Olga Tokarczuk, Remigiusz Mróz i sanah. Podczas gali ogłoszono także Odkrycia Empiku 2022 oraz Pisarkę i Artystę Muzycznego Roku.

 

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl