Wakacyjna akcja kolejowa Małopolski z RMF FM i event-factory

fot. Tomek Jagodziński
Na zdjęciu: fot. Tomek Jagodziński

W tegorocznej odsłonie akcji „Daj się ugościć! Odwiedź Kraków. Odkryj Małopolskę.”, prowadzonej przez Małopolską Organizację Turystyczną razem z Województwem Małopolskim i Miastem Kraków, wzięło udział prawie tysiąc podróżujących. Producentem akcji była agencja event-factory z Krakowa we współpracy z RMF FM (Grupa RMF).
 
Akcja obejmowała cztery przejazdy wakacyjnymi pociągami, których trasy zostały zaplanowane w taki sposób, by stacje końcowe znajdowały się w najpiękniejszych i najciekawszych miastach Małopolski. 24 czerwca pociąg jechał z Gdyni Głównej do Krakowa, 8 lipca skład wyruszył z Warszawy Wschodniej do Nowego Sącza, a 22 lipca z Poznania Głównego do Parku Rozrywki w Zatorze. Finałowy przejazd, który odbył się 29 lipca, rozpoczął się we Wrocławiu, a stacja końcowa znajdowała się w Tarnowie.
 
Pociągi pełne gwiazd
Trasa przejazdów objęła ponad dwa tysiące kilometrów, udział w akcji wzięło ponad 60 gości specjalnych. W pociągach można było spotkać gwiazdy telewizji, postaci znane z pierwszych stron gazet, a także sportowców i influencerów, którzy na co dzień aktywnie działają w mediach społecznościowych.
Wśród gości można wymienić między innymi mistrza świata trików piłkarskich Krzysztofa Golonkę, kandydatki na Miss Polski oraz kandydatów na Miss i Misterów Supranational 2023, trenerki Martę Kruk i Natalię Damek, iluzjonistę Just Edi Show, dziennikarkę i ekspertkę do spraw gastronomii i żywienia Katarzynę Bosacką, biegaczkę górską Natalię Tomasiak, przewodniczkę turystyczną Babę z Gór czy sommelierkę Martę Pańską, znaną jako Dziewczyna z butelką wina.
Łącznie na podróżujących czekało ponad 60 punktów programu, w tym koncerty takich twórców jak: Blanka, Golec uOrkiestra, Danzel, Gromee i Sara Chmiel, Blue Café, Natalia Nykiel, Red Lips, Oscar Cyms, Dominik Dudek, Anastazja Maciąg, Stan Zapalny, Natalia Zastępa, Chvost i Paulina Bisztyga oraz Big Band Małopolski. W pociągu znajdował się wagon imprezowy, w którym przygotowano infrastrukturę do realizacji koncertów na żywo.
 
Lokalne produkty i atrakcje
Celem przejazdów było zapoznanie podróżujących z małopolską gościnnością, lokalnymi produktami oraz najciekawszymi atrakcjami i aktywnościami, które czekają na wszystkich odwiedzających południe Polski.
Dlatego też na pokładzie nie zabrakło przedstawicieli Żywego Muzeum Obwarzanka z Krakowa oraz Apilandii – Interaktywnego Centrum Pszczelarstwa. Stowarzyszenie Dolina Karpia ugościło wszystkich produktami z tego rejonu – karpiem, borówkami oraz krówkami zatorskimi, zaś panie z Domu Malarek w Zalipiu, które jest nazywane „malowaną wsią”, przeprowadziły warsztaty zdobnictwa zalipiańskiego oraz rozdały tarnowskie, tarninowe korale.
Przedstawiono również ofertę Muzeum Okręgowego w Tarnowie, Gminę Ryglice, Gminę Łącko, reprezentowaną przez panie w tradycyjnych strojach, które dla pasażerów przygotowywały przysmaki, a także sieć tras „EnoVelo”, biegnącą przez gminy okolic Tarnowa i Brzeska. Dużym zainteresowaniem cieszyła się także prezentacja ENOTarnowskich winnic z rejonu powiatów tarnowskiego, brzeskiego i dąbrowskiego, a także win z innych regionów Małopolski oraz piw z Browaru Okocim z Brzeska.
Warto także wspomnieć, że w czasie pokazów live cooking, prowadzonych przez znanych i cenionych kucharzy, takich jak Mikołaj Rey czy Mateusz Gessler, używano lokalnych składników z południa Polski, w tym także jurajskich serów kozich z gospodarstwa KozArt. Nie inaczej było z daniami serwowanymi w wagonie restauracyjnym Wars – kucharze stworzyli specjalne menu i korzystali wysokiej jakości małopolskich składników.
 
Kraków wita podróżnych
Każdy z pociągów przejeżdżał przez Kraków, gdzie podróżujący byli witani przez krakowianki w tradycyjnych strojach, rozdawane były charakterystyczne małopolskie czerwone korale, obwarzanki oraz wianki (w czasie pierwszego z przejazdów w Krakowie odbyło się coroczne Święto Muzyki – Wianki, w czasie którego w jednym dniu w mieście odbywa się kilkadziesiąt koncertów w kilku lokalizacjach). Wykorzystano także Igrzyska Europejskie, które rozpoczęły się kilka dni przed wyruszeniem na tory pierwszego z pociągów „Daj się ugościć!”. Gości na peronach witała również świta Króla Juromanii, która zapraszała na wrześniowe wydarzenie na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.
Ciekawym krakowskim akcentem, który był związany z przejazdem pierwszego pociągu, było wykorzystanie w czasie akcji repliki pomnika Adama Mickiewicza z Rynku Głównego w Krakowie, wykonanej w pracowni plastycznej Teatru Groteska. Replika ta została ustawiona przy Molo Południowym w Gdyni nieopodal Plaży Miejskiej. Turyści przebywający w tym czasie w tej nadmorskiej miejscowości mogli przez chwilę poczuć się tak, jakby byli w Krakowie. Poprzez prezentowanie jednego z najbardziej charakterystycznych elementów krakowskiego starego miasta – po Sukiennicach czy Kościele Mariackim – organizatorzy akcji, czyli Małopolska Organizacja Turystyczna, Województwo Małopolskie, Miasto Kraków oraz Teatr Groteska zaprosili do wybrania się w wakacyjną podróż na południe Polski.
Z kolei do Tarnowa zaprosiło Miasto Tarnów i Tarnowskie Centrum Informacji, a o bezpieczeństwo podczas wakacyjnych wędrówek zadbała Grupa Jurajska GOPR, wraz ze wskazówkami, które przydadzą się podczas każdej wyprawy w Małopolsce
 
Promocja w eterze i w sieci
Wszystkie atrakcje czekały na podróżujących, którzy bilety na przejazd mogli wygrać w ogólnopolskim konkursie przeprowadzanym przez pięć tygodni na antenie RMF FM.
Wspólnie ze stacją zaplanowano cykl 56 miniaudycji, w czasie których dziennikarze i dziennikarki prezentowali szczegóły każdego z przejazdów oraz promowali najciekawsze miejsca w Małopolsce. Wszystkie cztery przejazdy były także na żywo relacjonowana przez korespondentów, którzy łączyli się ze stacji początkowych, pośrednich i końcowych ze studiem w Krakowie i Warszawie, przekazując, co aktualnie dzieje się w pociągu oraz na peronach. Równie ważnym kanałem komunikacji były strony internetowe Grupy RMF oraz social media. Poprzez posty w mediach społecznościowych i relacje w nich z przejazdów każdego z czterech pociągów udało się dotrzeć do ponad 1 300 000 odbiorców. Organizatorzy współpracowali także z lokalnymi mediami i samorządami oraz mediami własnymi MOT. Istotnym elementem kampanii było także zastosowanie szerokiego wachlarza działań brandingowych.

Projekt „Małopolska – cel podróży” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 3.3. „Umiędzynarodowienie małopolskiej gospodarki”, Poddziałanie 3.3.1. „Promocja gospodarcza Małopolski” typ E. promocja oferty gospodarczej regionu – przeciwdziałanie negatywnym skutkom epidemii Covid-19 w ramach 3. Osi Priorytetowej Przedsiębiorcza Małopolska Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour
MP MICE & More
MP Legia Cup
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl