Jubileusz 100-lecia Phoenix Contact ze Stereomatic Agency Group
Wrocławska agencja eventowa Stereomatic zaplanowała i kompleksowo zorganizowała dwa eventy w ramach polskich obchodów 100-lecia Phoenix Contact – światowego lidera techniki połączeń, elektroniki i automatyki przemysłowej.
Pierwsze wydarzenie, którego scenariusz został ściśle powiązany z polityką employer brandingową firmy, odbyło się 28 i 29 września w Ostoi Chobienice i był skierowany do pracowników centrali firmy w Polsce.
Punktem kulminacyjnym eventu, którego celem było zbudowanie wyjątkowych doświadczeń, a także integracja i współpraca pomiędzy uczestnikami, była stworzona specjalnie na potrzeby wydarzenia gra fabularna. Podczas niej uczestnicy wydarzenia „przenieśli się” 100 lat w przeszłość, aby „spotkać się” z założycielem firmy Hugo Knümannem, a także jego współpracownikami.
Podczas kilkugodzinnej zabawy pracownicy firmy musieli rozwiązać zagadkę kradzieży firmowego patentu, bez którego odzyskania firma Phoenix Contact nie mogłaby świętować 100-lecia istnienia. Nagrodą dla uczestników były warsztaty kulinarne poprowadzone przez Karola Okrasę.
Drugi event, który odbył się 12 października w Hotelu Double Tree By Hilton w Łodzi, był skierowany do klientów B2B, a jego forma została w całości powiązana ze strategią komunikacyjną firmy.
Wydarzenie, które poprowadził Marcin Prokop, zostało podzielone na dwie części. W pierwszej, która zakończyła się panelem dyskusyjnym, swoje prezentacje dotyczące wartości, przywództwa oraz AI przedstawili eksperci ICAN Institute.
W drugiej uczestnicy wydarzenia mogli zagłębić się w historię firmy, biorąc udział w wyjątkowym, 90-minutowym widowisku „Kamienie Milowe Phoenix Contact”, wyprodukowanym specjalnie na potrzeby wydarzenia.
Na spektakl składał się podzielony na historyczne dekady 30-minutowy film, w którym pokazano ważne wydarzenia z życia firmy, a także istotne wydarzenia społeczne, ekonomiczne, polityczne i kulturowe, które miały miejsce w danych okresach w Polsce i na świecie.
Komentarzem do poszczególnych „kamieni” były zaaranżowane na potrzeby eventu utwory m.in. Elvisa Presleya, Czesława Niemena, Led Zeppelin, Bruno Marsa, czy Kriss Kross, które od strony tanecznej i wokalnej zaprezentował legnicki Teatr Avatar.
Za koncepcję i organizację projektu, który był przygotowywany blisko rok, odpowiedzialność wziął Damian Haftkiewicz (CEO / niszczyciel konwencji w Stereomatic), którego wspierała Kamila Watras-Haftkiewicz (CFO / lodołamacz schematów) oraz Piotr Kowalczyk (opiekun klienta / eskortowiec akcji). Łącznie w organizację dwóch wydarzeń zaangażowanych było ponad 100 osób.