Strefa marki polskiego oddziału firmy Blum z BluExperience
Interdyscyplinarny zespół projektantów przez kilkanaście miesięcy pracował nad stworzeniem Strefy Marki, która jest sercem polskiego oddziału firmy Blum. Koordynatorem projektu była krakowska agencja BluExperience. Jednym z największych wyzwań było wykreowanie przestrzeni, która w kilkanaście minut w sposób autentyczny i angażujący przeniesie przedstawicieli różnorodnych grup odbiorców w świat globalnej firmy z blisko 80-letnią historią. W efekcie centrala firmy wskazuje polską strefę jako benchmark dla innych rynków.
W głównej siedzibie Blum Polska powstała Strefa Marki Blum. To przestrzeń stworzona z myślą o pracownikach, klientach i wszystkich, którzy chcą lepiej poznać wartości i produkty firmy Blum. Strefa Marki jest bezpośrednio połączona z showroomem. Oferuje nie tylko możliwość zapoznania się z ofertą firmy, ale również doświadczenie marki poprzez zmysły – dotyk i wzrok, a nawet emocje.
– Wierząc, że marka powinna komunikować się na poziomie emocjonalnym i od pierwszego kontaktu z nią budować zaufanie u odbiorcy, opowiedzieliśmy o Blum właśnie z perspektywy człowieka i emocji a nie produktu. Podczas projektowania odpowiadaliśmy na potrzeby zespołu: stworzyliśmy otwartą przestrzeń, na którą można mieć wpływ poprzez dotyk, która zmienia się w zależności od akcji podejmowanych przez zwiedzających, która posiada kilka scenariuszy jej doświadczania. Dodatkowo jest to miejsce spotkań klientów z pracownikami oraz przestrzeń do organizacji ważnych wydarzeń, z możliwością emitowania ich online – zaznacza Krzysztof Paradowski z BluExperience, które odpowiadało za całościowe wdrożenie projektu.
– Strefa Marki Blum to odpowiedź na ludzką ciekawość i chęć odkrywania nowości. Dzięki interaktywnym elementom, zarówno fizycznym, jak i cyfrowym, każdy odwiedzający ma szansę na osobiste doświadczenie tego, co marka ma do zaoferowania, zanim jeszcze pozna konkretny produkt czy rozwiązanie. Dostępność strefy dla osób z niepełnosprawnościami oraz skierowanie jej do szerokiego grona odbiorców pokazuje, że Blum dba o każdego klienta i pracownika – mówi Ewa Durzyńska, która z ramienia Blum Polska koordynowała projekt.
Kluczowym elementem Strefy jest możliwość doświadczenia wartości marki Blum i jej 70-letniej historii. Scenariusze korzystania ze strefy zostały opracowane z myślą o różnych grupach docelowych – od stolarzy, przez dystrybutorów, kontrahentów, architektów, aż po klientów końcowych i pracowników. Dla każdej z nich marka Blum jest synonimem innych wartości i korzyści. Content jest zatem zróżnicowany, podkreśla najważniejsze walory marki dla danej grupy, tak by z łatwością znajdywały właściwe miejsce w podświadomość. Takie podejście – jak podkreślają realizatorzy projektu – jest oznaką szacunku do bardzo zróżnicowanej grupy odbiorców marki, ich potrzeb i wymagań.
– Chcieliśmy, aby strefa była funkcjonalnym narzędziem komunikacyjnym. Z jednej strony otwartym, ale zarazem intymnym, wpływającym na emocje. Podczas projektowania sporo czasu poświęciliśmy na zapoznanie się z codziennymi obowiązkami członków zespołu Blum Polska, architektów, stolarzy – zaznacza Michał Zalewski z Dobrze Powiedziane, który odpowiadał za warstwę narracyjną i komunikacyjną w czasie projektowania Strefy. – A to wszystko po to, by pod względem treści i komunikatów Strefa była kompletna i odpowiadała na realne pytania, które są najczęściej zadawane. Uważamy, że poprzez takie podejście jesteśmy w stanie budować lojalność wobec marki Blum już od pierwszego spotkania z nią. Goście Strefy doceniają wysiłek oraz zaangażowanie, które włożono w jej zaprojektowanie, co wiąże się z pozytywnymi emocjami, które zostają z nimi na długo – dodaje Zalewski.
Strefa Marki to nie tylko przestrzeń do opowiadania o marce Blum. To także miejsce, w którym technologia łączy się z designem, tworząc immersyjne doświadczenia dla gości. Od interaktywnych animacji po materiały wideo i rozsuwane ściany.
– Stworzyliśmy wielowymiarową Strefę, w której spotykają się wartości, ludzie i emocje. Połączyliśmy język projektowania wnętrz, multimedia i emocje sceniczne. Strefa stała się miejscem, gdzie technologia, różnorodne faktury oraz przestrzenne bryły tworzą unikalne doświadczenie. Obserwujemy, co dzieje się w obszarze marketingu doświadczeń i jestem przekonany, że nie tylko odzwierciedliliśmy trendy, ale wyznaczyliśmy nowy kierunek dla wielu innych marek, które myślą o tego typu działaniach – informuje projektant Adam Nyk z Iconyk.
Philipp Blum, CEO Blum, po wizycie w strefie wyraził swoje uznanie dla dogłębnego zrozumienia wartości marki przez polski zespół. To pokazuje – jak podkreślają twórcy projektu – że Strefa Marki Blum jest projektem wyjątkowym, który ma potencjał stać się wzorcem dla innych lokalizacji na całym świecie.
W projektowaniu Strefy kluczową rolę odegrały wysokiej jakości materiały oraz nowoczesne technologie. Użycie płyty MDF w eleganckich i spersonalizowanych kolorach, barwionego i dymionego lustra czy wysokojakościowego druku wielkoformatowego to tylko niektóre z elementów, które nadają temu miejscu unikatony charakter. Całość została zaprojektowana tak, aby łączyć estetykę z funkcjonalnością.
– W procesie kreatywnym kierowaliśmy się też ponadczasowością, użytecznością i elastycznością. Dlaczego? By stworzyć przestrzeń, która jest punktem styku z marką. Powstało miejsce, w którym goście mogą poczuć jej ducha. Na co dzień bowiem rozwiązania marki Blum są niemalże niezauważalne, ponieważ są tak dobrze zaprojektowane. Podobnie działaliśmy w przypadku Strefy – jest intuicyjna i bez problemu można się w niej odnaleźć – zauważa architekt Grzegorz Pniok, właściciel Studia Hauslab.
Strefa Marki Blum w siedzibie Blum Polska to przestrzeń, w której każdy odwiedzający może osobiście doświadczyć wartości i zaangażowania, które stanowią fundament działalności firmy.
– Jesteśmy wdzięczni Blum Polska za zaufanie i fantastyczną współpracę, bo dzięki temu możemy być wspólnie dumni z ostatecznego efektu. Sześciometrowy bezgłośnie otwierający się portal, który stanowi bramę do Strefy, projekcja dotykowa o powierzchni ponad 4 metrów kwadratowych oraz ultradynamiczny i emocjonujący content multimedialny. To wszystko warto zobaczyć osobiście na żywo. Dlatego razem z Blum Polska zapraszamy do Jasina pod Poznaniem. Warto doświadczyć tego wszystkiego własnymi zmysłami – podsumowuje Krzysztof Paradowski.