MP Power Awards 2023: laureaci kategorii Event pozostałe formy
Prezentujemy Złotą Trójkę projektów – laureatów 12. edycji MP Power Awards® w kategorii „Event pozostałe formy”, czyli zwycięski projekt Party Fashion Night 2023 oraz trzy finałowe projekty: Jarmark Świąteczny na Targach, Strefę EB Lidl Polska na festiwalu Pol and Rock 2023, Świadectwo pomocy.
Party Fashion Night 2023, klient: Burda Media Polska, agencja: Imagine Nation >>>
Jarmark Świąteczny na Targach, Grupa MTP, projekt własny >>>
Strefa EB Lidl Polska na festiwalu Pol and Rock 2023, klient: Lidl Polska, agencja: UTE Group >>>
Świadectwo pomocy, klient: Instytut Pamięci Narodowej, agencja: Ibento >>>
PARTY FASHION NIGHT 2023
Klient: Burda Media Polska
Agencja: Imagine Nation
Data: 5 września 2023
Miejsce: Tor Wyścigów Konnych Służewiec
Liczba uczestników: 500
Założenia Party Fashion Night było 11. edycją święta polskiej mody, a jego celem było pokazanie w ciekawy i kompleksowy sposób aktualnych trendów. Wyzwaniem dla realizatorów było stworzenie takiej scenografii i pokazów, aby wyglądały dobrze nie tylko dla gości zebranych na sali, ale również na ekranach monitorów i telefonów, ponieważ relacje z pokazów prezentowane na stronie www wydarzenia są integralną częścią Party Fashion Week.
Realizacja Motywem przewodnim eventu było „Reflection”, a pokaz otworzyło wejście na wybieg 10 wiodących polskich projektantów oraz ich muz. Dla każdego z 12 pokazów, dla 10 projektantów i dwóch pokazów partnerskich, stworzono 12 wizualnych mikroświatów z ich multimedialnymi pre-intro. Organizatorzy postawili na transparentne diody i scenograficzny trójkąt, które zostały zawieszone na systemach kinesis. Było to pierwsze użycie transparentnych diod w polskim świecie mody, a ruch ekranów i elementów scenografii, dopełniono przez mistripy i plastyczną realizację świetlną. Pokazy dopełnił mini koncert Luny, która wspólnie z modelkami wykreowała efemeryczny, poruszający spektakl.
Rezultaty Party Fashion Night zostało entuzjastycznie przyjęte przez publiczność, a scenografia tak bardzo przypadła gościom do gustu, że po zakończeniu pokazów, w czasie after party, wchodzili na scenę, by kręcić rolki i robić sobie selfie. Event w ciągu zaledwie 24 godzin uzyskał ponad 800 wzmianek, zarówno w serwisach online, jak i social mediach. Podczas całej aktywności związanej z Party Fashion Night oraz podstroną Party Fashion Week pojawiło się ponad 1000 informacji w mediach o łącznym zasięgu 10,8 mln (według raportu z modułu analitycznego za okres: 5–24 września 2023. Źródło: Instytut Monitorowania Mediów).
JARMARK ŚWIĄTECZNY NA TARGACH
Grupa MTP, projekt własny
Data: 18 listopada – 23 grudnia 2023
Miejsce: Międzynarodowe Targi Poznańskie
Liczba uczestników: 100 000
Jarmark Świąteczny na Targach stawiał na lokalność, regionalne wyroby i artystyczne bogactwa regionu. Odwiedzający to miejsce mogli nie tylko skorzystać z szerokiej oferty handlowej, kupić oryginalne upominki dla najbliższych, ale także skosztować świątecznych przysmaków i przyjemnie spędzić czas w magicznej przestrzeni. Atrakcjami eventu były – najwyższe w mieście młyńskie koło, lodowisko pod chmurką, karuzela wenecka, domek Świętego Mikołaja, 16-metrowa choinka, świąteczna scena z bogatym repertuarem artystycznym, autodrom, zjazdy na pontonach oraz spektakularne iluminacje świetlne. Celem eventu była między innymi promocja Polski i Poznania jako atrakcyjnej destynacji turystycznej, co się udało, gdyż Jarmark znalazł się na 4. miejscu wśród najpiękniejszych jarmarków świątecznych w Europie. Jako jedyny w Polsce otrzymał także wyróżnienie od European Best Destinantions, a lodowisko pod chmurką zdobyło pierwsze miejsce wśród świątecznych lodowisk w Europie.
STREFA EB LIDL POLSKA NA FESTIWALU POL AND ROCK 2023
Klient: Lidl Polska
Agencja: UTE Group
Data: 3–5 sierpnia 2023
Miejsce: Festival Pol’and’Rock 2023, Czaplinek Lotnisko Broczyno
Liczba uczestników: strefa zamknięta – około 300 wzięło udział w grze, około 3500 osób odwiedziło strefę, pobierając gadżety
Celem przedsięwzięcia było budowanie pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy oraz przedstawienie wartości i benefitów oferowanych przez Lidl swoim pracownikom. Odbywało się to poprzez grę i angażowanie do zabawy podczas oczekiwania w kolejce. Scenografia strefy nawiązywała do źródeł oryginalnego festiwalu Woodstock, z wykorzystaniem motywu kultowego Hippie Busa, przekształconego w interaktywną przestrzeń escape roomu. Uczestnicy musieli rozwiązywać zagadki i wykonywać zadania, aby odkryć tajemnice pracy w Lidlu oraz poznać korzyści związane z zatrudnieniem w firmie. Cała gra była spójna z wartościami i komunikacją Lidl Polska. Zainteresowani rozmową na temat pracy w Lidlu mieli także możliwość jej odbycia. Do tego celu wykorzystano nowoczesne komfortowe VW Californie. Uczestnikom strefy rozdawano karteczki z kodem QR prowadzącym bezpośrednio do strony z aplikacją, a na specjalnie przygotowanej zakładce rekrutacyjnej dostępny był darmowy szablon CV, gotowy do pobrania.
ŚWIADECTWO POMOCY
Klient: Instytut Pamięci Narodowej
Agencja: Ibento
Data: 9–24 września 2023
Miejsce: Rzeszów
Liczba uczestników: 4000
„Świadectwo pomocy” to interaktywny projekt o losach Rodziny Ulmów, ratującej Żydów podczas II Wojny Światowej, oparty na autorskiej koncepcji, składający się z dwóch części – etiudy filmowej w wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz immersyjnej wystawy, dającej wrażenie wniknięcia w wirtualną rzeczywistość. Dwuczęściowa instalacja znajdowała się w specjalnie wykonanym mobilnym showroomie. Pokaz etiudy odbywał się na goglach VR, które pokazywały komputerowo wygenerowany, trójwymiarowy świat oglądany w 360 stopniach. Wymagało to zsynchronizowania 30 par gogli VR, aby każdy widz mógł oglądać etiudę w tym samym czasie. Do prezentacji zdjęć wykorzystano technologię UV, gdy puste na początku ramy wiszące na ścianach po zakończeniu pokazu na goglach VR, w świetle ultrafioletu wypełniały się zdjęciami, tekstami i datami. Połączenie historycznych artefaktów z narracją pomagało w zrozumieniu historycznych wydarzeń, a także w odczytaniu przesłania całego przedsięwzięcia.
ZOBACZ RELACJE Z FINAŁU 12. EDYCJI MP POWER AWARDS®