Otwarcie Galerii Panorama z Makatą
W weekend 19-20 września miało miejsce otwarcie poznańskiej Galerii Panorama po gruntownym remoncie. Makata Creative Group była producentem wykonawczym wydarzenia, które – jak informują organizatorzy – na czas trwania zapewniło galerii wzrost liczby klientów o 250 proc. każdego dnia.
Uroczystościom otwarcia Panoramy towarzyszył szereg atrakcji przygotowanych dla mieszkańców Poznania. Dwudniowe świętowanie rozpoczęło się festiwalem food trucków. W sobotę rano, przed galerią stanęło osiem samochodów oferujących gościom dania z różnych stron świata. Hostessy przez cały dzień informowały gości o planowanych atrakcjach i kierowały ich w miejsca warte odwiedzenia. W ciągu całego dnia, co godzinę konferansjer przeprowadzał krótkie konkursy dla gości, w których nagrodami były kupony do food trucków. Największą atrakcją programu otwarcia był wieczorny koncert Margaret. Tuż przed nim odbył się pokaz szkoły tańca Egurrola Dance Studio, a występ gwiazdy zapowiedział Agustin Egurrola. W koncercie uczestniczyło około 3,5 tysiąca osób.
Niedziela odbyła się natomiast pod hasłem wielkiej akcji charytatywnej. Tego dnia za każdą osobę, która przekroczyła próg galerii zarządcy centrum przekazali 1 zł na rzecz jednej z czterech poznańskich fundacji biorących udział w wydarzeniu. Decyzja o tym na konto której fundacji trafiły pieniądze, należała do klientów. Wśród fundacji zaangażowanych w akcję znalazły się: Animal Security, Rakoff, Wielkopolskie Stowarzyszenie Wolontariuszy Opieki Paliatywnej „Hospicjum Domowe” oraz fundacja Niesiemy Nadzieję. Wśród pozostałych niedzielnych atrakcji znalazły się także mobilne planetarium oferujące widowiskowe, profesjonalne pokazy, jak również stacja z atrakcjami naukowymi dla dzieci czy stoisko z symulatorami.
Przy realizacji projektu Makata była odpowiedzialna za koncepcję kreatywną wszystkich działań promocyjnych wraz z ich pełną realizacją, technikę (multimedia, nagłośnienie, oświetlenie), scenografię, kontrolę pracy podwykonawców i wiele innych.
Za koordynację działań ze strony Makata Creative Group odpowiadali: Jacek Żerdziński, event director, oraz Gabriela Kacperska, event manager.