Agencja Allegro wspiera ING przy projekcie Smog Free Tower

W Krakowie uruchomiono Smog Free Project Polska. Plenerową wystawę z pierwszą w Polsce wieżą antysmogową zainicjował ING Bank Śląski. Agencja Allegro odpowiadała za kompleksową komunikację projektu i konferencję inaugurującą. Wszystkie działania związane z wydarzeniem zostały zrealizowane w sposób ograniczający ich negatywny wpływ na środowisko.
ING Bank Śląski zdecydował się na postawienie w Krakowie Smog Free Tower, by zwrócić uwagę na potrzebę wspólnych działań na rzecz czystego powietrza. Postawienie wieży antysmogowej jest jednym z elementów długoterminowej strategii banku dotyczącej ekologii.
Zadaniem agencji Allegro było przygotowanie wydarzenia inaugurującego polską edycję Smog Free Project oraz komunikacja projektu, przy zachowaniu spójności z kampanią #mojepowietrze i wymaganiami twórców instalacji, holenderskiego Studia Roosegaarde. Przygotowując event inaugurujący agencja postanowiła połączyć maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu wydarzenia dla środowiska z uzyskaniem eventu o dużej skali odziaływania komunikacyjnego i zapadającej w pamięć, niebanalnej estetyce.
Proekologiczne podejście było obecne na każdym etapie przygotowań. Przy wyborze podwykonawców preferowano lokalnych dostawców. Agencja ograniczyła do minimum materiały drukowane na rzecz wersji elektronicznych, a w przypadku materiałów drukowanych wykorzystano papier pochodzący z recyclingu. Elementy scenograficzne i press pack zostały wykonane z materiałów możliwych do ponownego wykorzystania, podlegających recyclingowi, biodegradowalnych i posiadających certyfikaty FSC.
Catering obejmował kawę z certyfikatami fair trade oraz dania przygotowane ze składników od lokalnych rolników. Poczęstunek został podany na organicznych naczyniach.
Zaproszenia tradycyjne i elektroniczne, identyfikacja wizualna, materiały wizyjne i press packi zostały utrzymane w spójnej linii kreatywnej, przygotowanej specjalnie na wydarzenie. Dla podkreślenia lokalnego charakteru globalnego projektu, kreacje zawierały krakowskie akcenty, połączone z subtelnym brandingiem ING Banku Śląskiego.
Działania medialne w Polsce przyniosły łącznie 625 publikacji: 35 prasowych, 52 telewizyjne, 167 radiowych i 371 w portalach. Działania komunikacyjne były prowadzone przez 4 tygodnie. O postawieniu Smog Free Tower w Krakowie informowały serwisy zagraniczne od USA, poprzez Europę, Chiny i Japonię po Australię.