Walk dla Red Bull Flag Day 2.0

fot. Red Bull
fot. Red Bull

Agencja Walk była producentem przelotu pod warszawskimi mostami w ramach projektu Red Bull Flag Day 2.0. Drugiego maja dwóch pilotów akrobacyjnych wykonało spektakularny przelot na ekstremalnie niskiej wysokości pod trzema warszawskimi mostami, malując nisko nad lustrem Wisły biało-czerwoną flagę. W ten sposób Red Bull celebrował Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej.
 

Za sterami samolotów Extra 330SR oraz Edge 540T zasiadło dwóch pilotów, rywalizujących w serii Red Bull Air Race - Łukasz Czepiela i Martin Šonka. 2 maja br. we wczesnych godzinach porannych piloci nadlatujący od strony mostu Siekierkowskiego obniżyli wysokość lotu do zaledwie trzech metrów nad poziomem wody i przelecieli pod mostem Poniatowskiego, kolejowym mostem średnicowym i mostem Świętokrzyskim. Dzięki włączonym tzw. smugaczom samoloty zostawiły biało-czerwoną dymną flagę wzdłuż koryta rzeki. Na koniec, po minięciu ostatniego z mostów, piloci poderwali swoje maszyny w górę, wykonując pół pętli i pół beczki.
 

.


 – Do tych niesamowitych 16 sekund lotu przygotowania trwały od września 2016 roku. Bardzo ważnym elementem prac było planowanie oraz analiza danych przez bohaterów i współtwórców projektu – Łukasza Czepielę i Martina Šonkę. Tak skomplikowany pomysł wymagał ogromnej koncentracji agencji oraz organizatora projektu na najdrobniejszych szczegółach realizacji. Sam etap konsultacji oraz uzyskiwania zgód objął liczne instytucje miejskie i państwowe. Jednym z kluczowych etapów prac był trening pilotów, zorganizowany na lotnisku Częstochowa-Rudniki. Przelot pod makietami, oddającymi 1:1 układ trzech warszawskich mostów, dał nam pewność, że projekt jest wykonalny i bezpieczny. W trakcie samej realizacji ruch pieszy, kołowy i kolejowy na mostach został wstrzymany, a dostęp do Wisły ograniczony osobom postronnym po obu stronach rzeki na łącznym dystansie około 3 km. Dzięki skrupulatnym przygotowaniom oraz precyzyjnej realizacji stworzyliśmy spektakularne wydarzenie, o którym – moim zdaniem – będzie się mówiło przez lata - powiedział Michał J. Olszewski, producent wydarzenia i senior event manager Walk Events.
Zrealizowany projekt był planem zdjęciowym. Inicjatorami i pomysłodawcami wydarzenia byli pilot Łukasz Czepiela i Red Bull. Za część prawną i formalną, organizacyjną oraz logistyczną odpowiadał Walk. Produkcję materiału wideo zrealizowała firma Propeller Film. Partnerami przedsięwzięcia byli Miasto Stołeczne Warszawa i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl