Kolejne strajki na lotniskach w Niemczech. Jak pasażerowie mogą uzyskać odszkodowanie

Pasażerowie podróżujący do Niemiec i przez Niemcy borykają się z dużymi opóźnieniami lub odwołaniem przelotów, spowodowanymi strajkami w transporcie lotniczym. Wczorajszy protest personelu pokładowego Lufthansy trwający od 4:00 do 23:00, spowoduje kolejne trudności w kolejnych dniach. Lotniska w Niemczech zmagają się z poważnymi problemami w zorganizowaniu zastępczych lotów innych linii.
 
Przewoźnik przewidywał anulowanie około 600 lotów z Frankfurtu, co wpłynie negatywnie na około 70 tysięcy podróżnych. Podobne sytuacje miały miejsce na lotniskach w Hamburgui Monachium, gdzie również wystąpiły znaczne zakłócenia w ruchu lotniczym.
 
Oprócz pracowników portu lotniczego, strajkują także pracownicy kolei. Opóźnienia pociągów potrwają do godziny 13:00 w piątek 15 marca. Kolej Niemiecka poinformowała, że w trakcie strajku kursować będzie jedynie 20 proc.pociągów dalekobieżnych, a normalny ruch wróci dopiero od soboty.
 
– Zgodnie z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, każdy pasażer ma prawo do odszkodowania w wysokości do 600 euro, jeśli jego lot został opóźniony z powodu strajku pracowników linii lotniczych. Do jego uzyskania konieczne jest zaistnienie opóźnienie lotu, które wynosić będzie co najmniej 3 godziny lub jego odwołanie mniej niż 14 dni przed planowanym odlotem – mówi CEO AirHelp, Tomasz Pawliszyn.
 
AirHelp, firma technologiczna z branży podróży, która specjalizuje się w poprawie doświadczenia pasażerów i pomocy pasażerom w przypadku zakłóceń lotu, zauważa znaczący wzrost liczby zgłoszeń od osób dotkniętych odwołanymi lotami i opóźnieniami spowodowanymi strajkami. Pasażerowie są zmuszeni do szukania alternatywnych sposobów podróży lub do zmieniania swoich planów.
 
AirHelp pomaga w uzyskaniu odszkodowań za opóźnione, odwołane loty lub overbooking. Zapewnia jasny i przejrzysty proces ubiegania się o odszkodowanie dla tych, którzy nie znają pełni swoich praw lub nie mają czasu ani wiedzy, aby zrobić to samodzielnie. Firma angażuje się także w działania na rzecz poprawy przepisów dotyczących podróży lotniczych.
AirHelp została założona w 2013 roku jako start-up i szybko stała się jednym z największych ambasadorów praw pasażerów lotniczych na świecie. Pracują w 18 językach i współpracują z zespołem prawników specjalizujących się w prawach pasażerów pomagając w obronie ich interesów na całym świecie.

Zaloguj się
Informacje
Branża
Personalia
Realizacje
Otwarcia
Obiekty
Catering
Technologie
Transport
Artykuły
Wywiady
Felietony
Publicystyka
Raport
Prawo
Biblioteka
Incentive travel
Prawo
Ogłoszenia
Przetargi
Praca
Wydarzenia
Galeria
Wyszukiwarka obiektów
Nasze projekty
MP Power Awards©
MP Fast Date©
MP MICE Tour©
MP MICE & More©
MP Impact©
Nasza oferta
Reklama i promocja
Content marketing
Wydarzenia
Konkurs
Webinary
Studio kreatywne
O nas
Polityka prywatności
Grupa odbiorcza
Social media
Kontakt
O MeetingPlanner.pl